کاهش مصرف گل و شیشه بین جوانان ایرانی کاهش مصرف گل و شیشه بین جوانان ایرانی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / کاهش مصرف گل و شیشه بین جوانان ایرانی

کاهش مصرف گل و شیشه بین جوانان ایرانی

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اشتغال ۷۰۰۰ معتاد بهبود یافته در سال ٩۶ از فعالیت ١٢۶ مرکز اقامتی ویژه زنان در کشور خبر داد.

 انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری خود به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با اشاره به شیوع شناسی اعتیاد زنان در سال ٩۴ گفت: در بازه سنی ١۵ تا ٢۵ سال به ازای هر ۶.۶ مرد، یک زن، در بازه سنی ٢۵ تا ۴۴ سال به ازای هر ١۶ مرد، یک زن و در بازه سنی ۴۵ تا ۶٠ به ازای هر ١٧ مرد، ١ زن معتاد وجود داشته است.

به گفته وی، این آمار نشان می‌دهد با کاهش سن، رشد اعتیاد در زنان اختلاف معنی داری را نشان می دهد که نشان دهنده افزایش زنان در معرض آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۷۰۰ مرکز ارائه خدمات درمانی، نگهداری و مراقبتی اظهار کرد: دو گروه سنی و جنسی یعنی کودکان و زنان در اولویت برنامه‌های سازمان بهزیستی قرار دارند. در استان سیستان و بلوچستان نیز دو مرکز اقامتی کودکان مشغول به فعالیت است که در آن ١۵٠ کودک نگهداری می‌شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پژوهشی که در این دو مرکز انجام شده است، تصریح کرد: بر اساس پرسشنامه‌های تکمیل شده، ۵١ درصد کودکان معتاد دارای مادر معتاد، ٣٧ درصد پدر و مادر معتاد بوده و تنها ١٨ درصد دارای پدر و مادر معتاد نداشته اند.

محسنی بند پی با بیان این که ۱۲۶ مرکز درمان اعتیاد زنان در کشور فعالند گفت: ۵۶ مرکز برای بهبودی و بازتوانی زنان، ۲۳ تیم سیار، ۲۷شلتر ، ۱۶ مرکز گذری و ۴ مرکز توانمند سازی و جامعه پذیری از بین ۲۷۳۲ مرکز کشور مشغول به فعالیت هستند.

حتما بخوانید:  ترامپ: شرکت‌های آمریکایی سریعا چین را ترک کنند

وی با اشاره به اینکه دو سال است در کشور الگوی دادگاه درمان مدار دنبال می‌شود افزود: این طرح در ۵ استان شامل یزد، گیلان، قزوین و …. به شکل پایلوت آغاز به کار کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه اظهار کرد: این طرح با حمایت قوه قضاییه و معاونت پیشگیری از جرم همراه بوده است و شرایطی را فراهم می کند تا نگاه جرم انگارانه به معتاد به نگاه بیمار گونه به آنها تغییر کند.

کاهش مصرف گل و شیشه بین جوانان

وی در ادامه از افزایش ۱.۵ برابری سطح اعتیاد در سال ۹۷ خبر داد و گفت: همچنین نوروز امسال کارزار رسانه‌ای مبارزه با ماده مخدر گل راهاندازی شد و در گزارشها نشان میدهد که مصرف گل و شیشه در بین جوانان کاهش یافته است.

وی با تاکید بر فعالیت ۵۲۰۰ تیم اجتماع محور در محلات پرخطر اظهار کرد: به دنبال تقویت درمان اجتماع محور در سال ۹۶ مراکز pc دوبرابر شدند و ۳۲ مرکز در کشور فعال هستند.

وی با بیان این که در استان تهران ۷۰ نفر از کسانی که چرخه درمان را سیر کردند در ۱۵ مرکز مهارت آموزی شده‌اند گفت: در ۱۶ استان الگوی مدیریت موردی دنبال شده است در این طرح ۳ هزار معتاد بهبود یافته تقویت، پایش و رصد می شوند. همچنین در سال ۹۶ ، ۷۵۰۰ معتاد بهبود یافته از خدمات اشتغال و مسکن مناسب بهره‌مند شده است که امیدواریم این اقدامات در سال ۹۷ ادامه پیدا کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *