کشته شدن ۱۲ تفنگدار آمریکایی در انفجار کابل کشته شدن ۱۲ تفنگدار آمریکایی در انفجار کابل | آوتاف
خانه / اخبار داغ / کشته شدن ۱۲ تفنگدار آمریکایی در انفجار کابل

کشته شدن ۱۲ تفنگدار آمریکایی در انفجار کابل

خبرگزاری فارس: ژنرال کنث مک‌کنزی، فرمانده سنتکام در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که در حمله روز پنجشنبه به فرودگاه کابل، ۱۲ نیروی نظامی آمریکایی کشته شده و ۱۵ تن هم زخمی شده‌اند.

منابع خبری در اولین گزارش‌ها از این انفجارها گزارش داده بودند سه نظامی آمریکا زخمی شده‌اند. اندکی بعدتر روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد ۴ تفنگدار دریایی این کشور در انفجارهای کابل کشته شده و ۳ آمریکایی دیگر زخمی شده‌اند.

چهار تفنگدار آمریکایی در انفجار کابل کشته شدند

رسانه‌های بین‌المللی ساعاتی قبل‌ از وقوع دو انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل خبر دادند. تا لحظه تنظیم این خبر، یک منبع پزشکی در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره گفته در نتیجه انفجارهای به وقوع پیوسته در مجاورت فرودگاه کابل دست‌کم ۴۰ نفر کشته و ۱۱۰ نفر زخمی شده‌اند.

یک سخنگوی پنتاگون گفته می‌تواند کشته شدن تعدادی از سربازان آمریکا و زخمی شدن تعدادی دیگر را در انفجارهای نزدیک فرودگاه کابل تأیید کند. با این حال او به تعداد این سربازان و رسته خدمتی آنها اشاره‌ای نکرده است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این عملیات را به عهده گرفت. طالبان این حمله را «تروریستی» خوانده است. پولیتیکو به نقل از یک منبع آمریکایی گزارش داده عوامل انتحاری داعش عامل انفجارها بوده‌اند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  جدایی جان از دونالد؛ سایه‌ی جنگ دور می‌شود

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *