کشف خیره‌کننده باستان‌ شناسان در مصر کشف خیره‌کننده باستان‌ شناسان در مصر | آوتاف
خانه / اخبار داغ / کشف خیره‌کننده باستان‌ شناسان در مصر

کشف خیره‌کننده باستان‌ شناسان در مصر

فرارو- باستان شناسان به تازگی بیش از ۱۸ هزار قطعه سفال را کشف کرده اند که بر روی آن قطعات، جزئیات زندگی در مصر باستان حکاکی شده است از جمله خطوطی که به عنوان تنبیه توسط دانش آموزان بدرفتار به عنوان جریمه و تنبیه نوشته شده اند.

کشف خیره‌کننده باستان‌ شناسان در مصر

به گزارش سی ان ان، به گفته پژوهشگران دانشگاه توبینگن آلمان که حفاری را در آن ناحیه از مصر انجام داده اند قطعات ۲۰۰۰ ساله هم چنین شامل رسیدها، متون مدرسه، اطلاعات تجاری و فهرست اسامی بوده اند.کشف خیره‌کننده باستان‌ شناسان در مصر

این اکتشافات در ناحیه آتریبیس یک سکونتگاه باستانی ساخته شده در حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اقصر انجام شده است. بر روی قطعات سفالی کشف شده که به نام “استراکا” شناخته می‌شوند با جوهر با استفاده از نی یا چوب‌های توخالی خطاطی صورت گرفته است و از بقایای کوزه‌ها یا ظروف مختلف باقی مانده به عنوان مواد و وسایل نوشتاری استفاده شده بود.

به گفته “کریستین لیتز” پروفسور دانشگاه توبینگن که همراه با تیمی از وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر کاوش‌های اخیر را هدایت کرده بسیاری از قطعات سفال از یک مدرسه باستانی بوده اند.

کشف خیره‌کننده باستان‌ شناسان در مصر

لیتز با انتشار بیانیه مطبوعاتی گفته است:”فهرست‌هایی از ماه‌ها، اعداد، مسائل حسابی تمرین‌های دستور زبان و “الفبای پرنده” وجود دارند که در آن هر حرف نمادی از یک پرنده است که نام آن پرنده با آن حرف شروع شده است.

قطعات دیگر شامل نقاشی کودکان از سه شکل انسانی و هم چنین نمایش‌های تصویری از خدایان، پیکره‌های هندسی و حیواناتی مانند عقرب و پرستو بوده اند”.

دانشگاه توبینگن در بیانیه‌ای افزوده است:”بسیار نادر است که بتوان چنین حجم قابل توجهی از استراکا را یافت. به گفته پژوهشگران مقادیر مشابهی پیش‌تر تنها یک بار در نزدیکی دره پادشاهان در اقصر کشف شده اند”.

حتما بخوانید:  رجایی به احمدی‌نژاد: در «ولیعصر» روی چهارپایه برو

آتریبیس در نزدیکی شهر امروزی سوهاگ در ساحل غربی رود نیل قرار دارد و بیش از ۱۰۰ سال است که مورد حفاری و بررسی قرار گرفته است.

کشف خیره‌کننده باستان‌ شناسان در مصر

با این وجود، پژوهش‌های فشرده‌تر در این سایت باستان شناسی ۳۰ هکتاری در سال ۲۰۰۳ میلادی آغاز شد زمانی که دانشگاه توبینگن و وزارت گردشگری آتریبیس را راه اندازی کردند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *