کنایه به مرحوم هاشمی رفسنجانی بابت اوکراین! کنایه به مرحوم هاشمی رفسنجانی بابت اوکراین! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / کنایه به مرحوم هاشمی رفسنجانی بابت اوکراین!

کنایه به مرحوم هاشمی رفسنجانی بابت اوکراین!

برترین‌ها: همزمان با ادامه حمله نظامی روسیه به اوکراین که با موجی از انتقاد و اعتراضات جهانی همراه شده بازنشر بخشی از اظهارات مرحوم هاشمی رفسنجانی درباره «گورباچف» رهبر سابق شوروی خبرساز شده است.

بنا بر ادعای مخالفان و منتقدان رئیسی، دولت در ماجرای اوکراین تلویحا از اقدام نظامی روسیه حمایت کرده است.

ابتدا «سعید خطیب‌زاده»، سخن‌گوی وزارت امور خارجه ایران حمله روسیه را اقدامات نظامی خواند و «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر خارجه در توییتی نوشت: «بحران اوکراین ریشه در اقدامات تحریک‌آمیز ناتو دارد.»

کنایه به مرحوم هاشمی رفسنجانی بابت اوکراین!

گروهی از نمایندگان سابق مجلس از جمله «حشمت‌الله فلاحت‌پیشه»، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اعلام کرده‌اند که «مذاکرات وین می‌تواند به شدت تحت‌الشعاع آغاز جنگ در اوکراین قرار گیرد.».

روزنامه کیهان در شماره روز یکشنبه خود نوشت که «اوکراین با طناب پوسیده آمریکا به چاه افتاد.»

این روزنامه تاکید کرد که اوکراین و افغانستان «به رغم نزدیکی و وابستگی صد در صدی دولت‌هایشان به آمریکا، سربزنگاه، رها شده و در بحران تنها مانده‌اند.»

ادعاهای این روزنامه در حالی مطرح شده که اروپا و آمریکا تحریم‌های شدیدی را علیه روسیه اعمال کرده و اسلحه نیز به این کشور ارسال کرده‌اند. حتی آلمان نیز سیاست اولیه خود برای ارسال نکردن سلاح به اوکراین را تغییر داد و از طریق کشور ثالث به این کشور اسلحه ارسال کرد.

کیهان در تیتر روز شنبه خود نیز نوشته بود که «اوکراین ۴۸ ساعت هم دوام نیاورد»، این روزنامه تاکید کرد که «آمریکا باز هم پشت متحدش را خالی کرد، غرب‌گراها عبرت بگیرند.

«حسین شریعتمداری»، هم در این رابطه نوشت: «آیا می‌توان در میان این طیف از غرب‌گراها (و نه همه آن‌ها) افرادی را یافت که از درک نتیجه فاجعه‌بار پیشنهاد اعتماد به آمریکا بی‌خبر باشند؟! افرادی از این دست، اگر خواب‌آلود نباشند، باید آن‌ها را در شمار جماعتی از پادوهای دشمن شماره کرد که شناسنامه ایرانی و شناسه آمریکایی دارند.»

حتما بخوانید:  صف‌ بنزین در سوریه به خاطر تحریم نفت ایران

روزنامه دولتی ایران در مطلبی به تعریف و تمجید از دولت پوتین پرداخت و نوشته است؛ روسیه با ایجاد ثبات در سیاست داخلی، در سیاست خارجی بیشتر به‌دنبال این است که از اقتصاد و انرژی و همین طور سیاست خارجی برای توسعه قدرت و ثروت بهره‌برداری کند.

در این میان روزنامه وطن امروز نیز عکس اکبر هاشمی رفسنجانی را منتشر کرد و به کنایه نوشت: «کاش بودی و می‌دیدی.» اشاره این روزنامه به سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی بود که گفته بود: «دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست، نه موشک‌ها».

این روزنامه همچنین در مطلبی نوشت: «عملیات تسخیر اوکراین حتی اگر به اشغال و ضمیمه‌سازی خاک آن به فدراسیون روسیه منتهی نشود و مسکو فقط به تغییر نظام سیاسی کی‌یف بسنده کند و نیروهایش را عقب بکشد هم، زمینه‌ها و پیامدهایی غیرقابل اجتناب داشته و دارد.»

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *