گاف فدراسیون فوتبال، علت محرومیت تماشاگران گاف فدراسیون فوتبال، علت محرومیت تماشاگران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / گاف فدراسیون فوتبال، علت محرومیت تماشاگران

گاف فدراسیون فوتبال، علت محرومیت تماشاگران

ایسنا: طبق مقررات تدوین شده برای برگزاری مسابقات فوتبال طی دوران کرونا در دنیا، فدراسیون های فوتبال کشورهای میزبان باید حداقل ۱۴ روز قبل از زمان برگزاری مسابقه، مدارک لازم و توضیحات کامل را به منظور صدور مجوز میزبانی و برگزاری مسابقه با حضور تماشاگران را ارائه کنند.

در بند ۵ ماده ۲ پروتکل بین المللی مسابقات فوتبال International match protocol (IMP) که از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) اعلام شده، آمده است:

اطلاعات آمادگی برگزاری مسابقه فوتبال

حداقل ۱۴ روز قبل از برگزاری مسابقه، فدراسیون کشور میزبان باید شرایط برگزاری مسابقه را اعلام کند و هرگونه تغییر اساسی در ترتیبات مندرج در این برگه باید بدون تأخیر به همه گیرندگان آن اطلاع داده شود. همچنین برگه باید شامل اطلاعاتی باشد که در ادامه به آن اشاره شده است:

– مخاطبان اصلی در محل میزبانی مسابقه شامل مسئول میزبانی فدراسیون میزبان، هماهنگ کننده پزشکی فدراسیون میزبان، مسئول بهداشتی حاضر در ورزشگاه یا معادل محلی تعیین شده آن‌ها

– امکانات تعیین شده مربوط به انجام تست کووید-۱۹

– تماس‌های فوری پزشکی در محل میزبانی مسابقه شامل پزشک و بیمارستان

– گزارش الزامات مربوط به کووید-۱۹

– پروتکل های بهداشتی قابل اجرا مربوط به کووید۱۹ و اقدامات پیشگیرانه

– نمره و سطح ریسک موجود طبق ارزیابی مخصوص فوتبال

– پروتکل‌های مربوط به ورزشگاه و سایر مکان‌های رسمی

– سایر نکات مرتبط با تأثیر کووید-۱۹ و محدودیت‌های محلی در مسابقهگاف فدراسیون فوتبال، علت محرومیت تماشاگران

تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی قرار است سه‌شنبه، ۲۰ مهر ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی از سری رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی به مصاف یکدیگر بروند؛ اتفاقی که از دو جهت برای فوتبال ایران بسیار مهم بود؛ ابتدا اینکه ملی پوشان فوتبال ایران از حمایت حدود ۷۰۰۰ تماشاگر ایرانی در ورزشگاه خانگی در تقابل با حریف سنتی و مدعی خود بهره می‌بردند و مساله دیگر اینکه پس از حدود ۲۰ ماه حضور تماشاگران ایرانی در ورزشگاه های فوتبال کشور رقم می‌خورد چرا که از اواخر سال ۹۸ تا کنون به دلیل شیوع ویروس کرونا، حضور تماشاگران در ورزشگاه های ایران ممنوع اعلام شده و این اتفاق می‌توانست سرآغازی بر حضور تماشاگران (به شرط تزریق ۲ دز واکسن کرونا) در رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران باشد.

حتما بخوانید:  پیشنهاد کنایه‌آمیز جنتی در مورد ساخت «گاندو ۳»

عزیزی خادم ۱۳ مهر به صراحت اعلام کرد که «دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی به صورت قطعی با حضور تماشاگران برگزار می‌شود.» این اتفاق در نهایت ۱۸ مهر از سوی فدراسیون فوتبال رد و از سوی این فدراسیون اعلام شد که دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان برابر کره جنوبی، روز سه شنبه ۲۰ مهر، راس ساعت ۱۷ بدون حضورتماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود!

پرسش بسیار مهم به توضیحات مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره حضور تماشاگران در بازی ایران و کره جنوبی بازمی‌گردد. او در این رابطه اعلام کرده است:‌ «ما منتظر تاییدیه فیفا هستیم. ۲۱ سپتامبر نخستین مکاتبه برای بازی با کره جنوبی انجام شد که اعلام شد می‌خواهیم از تماشاگران میزبانی کنیم. پیگیری‌های انجام شده و تاکید عزیزی خادم باعث شد تمام استاندارها را رعایت کنیم؛ استانداردهایی که وزارت بهداشت و فیفا تعیین کرده بودند. در مکاتبه دوم ما که ۷ اکتبر بود به AFC اعلام کردیم که شرایط حضور تماشاگران چگونه است و با دستگاه‌های داخلی هم هماهنگی شد. چهارشنبه وزاررت بهداشت اعلام کرد که با شرایط خاص و با تعداد محدود، حضور تماشاگران بلامانع است. با توجه به شرایط قرار بر این شد که ۷۰۰۰ تماشاگر حاضر باشند. ما منتظر هستیم که کنفدراسیون فوتبال آسیا جواب بدهد و یکسری فرم‌ها ارسال شده است. برخلاف آن چه در فضای مجازی گفته می‌شود که مکاتبه ای نبوده، ما همه کارهای لازم را انجام داده‌ایم. بازی کره جنوبی و سوریه هم دقیقه ۹۰ اعلام شد که بدون تماشاگر است.»

در رابطه با این اظهارات نکات ظریفی وجود دارد؛ مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال می‌گوید، «ما منتظر تاییدیه فیفا هستیم. ۲۱ سپتامبر نخستین مکاتبه برای بازی با کره جنوبی انجام که اعلام شد می‌خواهیم از تماشاگران استفاده کنیم.»

حتما بخوانید:  آیا فرهادی با رانت، قهرمان را به اسکار برد؟

طبق گفته وی ۲۱ سپتامبر یعنی ۳۰ شهریور نخستین مکاتبه صورت گرفته است اما آیا این مکاتبه با AFC نیز انجام شده است؟ مهم‌تر اینکه پروتکل بین المللی مسابقات فوتبال به صراحت اعلام می‌کند که باید اطلاعات آمادگی برگزاری مسابقه فوتبال از سوی کشور میزبان با تمام بندهای مشخص شده ارائه و اعلام شود، بنابراین سوال دوم این است که آیا در مکاتبه ۳۰ شهریور از سوی فدراسیون فوتبال ایران برگه اطلاعاتی نیز ارسال شده یا صرفا طبق گفته مدیر راوبط عمومی فدراسیون فوتبال مکاتبه ای مبنی بر اینکه ایران قصد دارد در بازی با کره جنوبی از وجود تماشاگران بهره ببرد، صورت گرفته است؟

پرسش سوم و مهم‌تر به بخش بعدی اظهارات مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال بازمی‌گردد، وی در صحبت‌هایش می‌گوید «مکاتبه دوم ما که هفتم اکتبر بود به AFC اعلام کردیم که شرایط حضور تماشاگران چگونه است.» حال پرسش این است که چرا شرایط حضور تماشاگران در دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی هفت اکتبر (۱۵ مهر) یعنی تنها ۵ روز قبل از زمان برگزاری مسابقه به AFC اعلام شده است؟ در حالی که از سوی فیفا طبق پروتکل بین المللی مسابقات فوتبال اعلام شده که حداقل ۱۴ روز قبل از برگزاری مسابقه، کشور میزبان باید اطلاعات آمادگی برگزاری مسابقه فوتبال را که دارای بندهای مختلف است، ارائه کند!

حال فدراسیون فوتبال باید به صورت صریح پاسخگوی سوالات و ابهامات موجود مطرح شده در رابطه با حضور تماشاگران در دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در ورزشگاه آزادی باشد و در صورت وجود، مستندات مربوطه شامل اطلاعات کامل آمادگی برگزاری این مسابقه فوتبال که باید حداقل ۱۴ روز قبل‌تر از برگزاری به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه می‌شود را منتشر کند.

حتما بخوانید:  مدافعان سلامت، شهید خدمت محسوب می‌شوند

تمام کشورها از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی که مجوز میزبانی مسابقات با حضور تماشاگران، از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به آن ها ارائه شده است، اطلاعات آمادگی برگزاری مسابقه فوتبال را طبق پروتکل بین المللی مسابقات حداقل ۱۴ روز مانده به برگزاری مسابقه به AFC ارائه کرده اند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *