گوشی جدید هواوی با نمایشگر بزرگ کشویی گوشی جدید هواوی با نمایشگر بزرگ کشویی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / گوشی جدید هواوی با نمایشگر بزرگ کشویی

گوشی جدید هواوی با نمایشگر بزرگ کشویی

فرارو: افشاکنندگان دنیای فناوری اخیراً یک گواهی ثبت اختراع از کمپانی چینی هواوی Huawei را منتشر کرده اند که مربوط به یک گوشی تاشو و جدید از این شرکت با نام Huawei Mate X Rollable است. نکته جالب در خصوص این گوشی تاشو این است که صفحه نمایش بزرگ این گوشی که می تواند رو و پشت دستگاه را پوشش دهد، به لطف مجهز شدن به آن رباهای ویژه و غلتک های خاص، در هنگام باز و بسته شدن، هیچ گونه چین خوردگی در آن ایجاد نمی شود.

کمپانی چینی هواوی در چند ماه گذشته ابداعات جالب توجهی را در زمینه گوشی های هوشمند به نمایش گذاشته است. در اوایل سال جاری، این شرکت یک تلفن هوشمند جدید تاشو، Huawei Mate X2 با صفحه نمایش تاشو داخلی را به عنوان همتای Samsung Galaxy Z Fold 2 معرفی کرد. سری Huawei P50 نیز به عنوان اولین تلفن های هوشمندی که بر روی سیستم عامل جدید HarmonyOS عمل می کنند، توسط هواوی رسما معرفی شد. همچنین به نظر می رسد که این شرکت علاوه بر سری Huawei Mate 50، به طور فعال در حال توسعه یک تلفن هوشمند قابل چرخش است و اکنون نیز خبر از وجود یک گوشی جدید تاشو با نمایشگر کشویی جدید، است.

گوشی جدید هواوی با نمایشگر بزرگ کشویی

گوشی هوشمند Huawei Mate X Rollable

در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۱، کمپانی چینی هواوی ثبت اختراعی را در اداره جهانی مالکیت معنوی (WIPO) با عنوان «دستگاه الکترونیکی دارای صفحه نمایش نورد شامل وسایل مغناطیسی برای مسطح کردن صفحه نمایش هنگام باز شدن» ثبت کرد. اسناد ۲۱ صفحه ای این ثبت اختراع روز پنجشنبه ۵ اوت ۲۰۲۱ منتشر شد و به نظر می رسد مستندات بر اساس حق ثبت اختراعی است که هواوی قبلاً در آوریل ۲۰۲۰ برای تلفن هوشمند جدید با صفحه نمایش کشویی درخواست کرده است. در همین حال، به نظر می رسد توسعه این دستگاه تاکنون ادامه داشته و حتی هواوی در این مسیر با مشکل روبرو شده است.

حتما بخوانید:  اولین «دو دو» نمایندگان علیه تصمیم رئیسی

گوشی جدید هواوی با نمایشگر بزرگ کشویی

در اسناد این ثبت اختراع آمده؛ وقتی صفحه نماش رول شدنی یک گوشی هوشمند را باز می کنید، این صفحه نمایش تغییر شکل می دهد که این موضوع تا حدی به این دلیل است که صفحه در امتداد دستگاه رول شده است. هواوی در اختراع جدید خود، برای جلوگیری از چین خوردگی صفحه نمایش، دو آهنربا را در مکان های استراتژیک قرار داده است، به طوری که صفحه نمایش به طور صاف بر روی دستگاه فشرده شده و بدون چین و چروک باز و بسته می شود.

علاوه بر این، یک غلتک نیز بین دو آهن ربا قرار می گیرد که کسری بزرگتر از ضخامت محفظه است (همانطور که در تصویر ثبت اختراع نشان داده شده است). به این ترتیب، غلتک این اطمینان را ایجاد می کند که ارتباط بین صفحه نمایش کشویی و آهن ربا برقرار باشد. به این ترتیب از وقوع اصطکاک ناخواسته جلوگیری می شود که می تواند روند پیچیدن و باز شدن صفحه نمایش را دشوار کند.

گوشی جدید هواوی با نمایشگر بزرگ کشویی

علاوه بر این، در اسناد آمده است که تلفن هوشمند قابل چرخش هواوی مجهز به یک صفحه نمایشPOLED (دیود پلاستیکی ساطع کننده نور) با یک لایه پایه پلاستیکی مانند پلی اتیلن ترفتالات (PET) و پلی اتیلن نفتالات (PEN) است. این یک اختراع بسیار دقیق است که عمدتا با هدف جلوگیری از چین های ناخواسته روی صفحه نمایش انجام شده است. علاوه بر این، جزئیات دیگر این اختراع نشان می دهد که می توان دستگاه را در سه حالت مختلف؛ کمی رول شده، به طور کامل رول شده و یا رول نشده، قرار داد.

حتما بخوانید:  واکنش وزیر بهداشت به فوت میناوند

گوشی جدید هواوی با نمایشگر بزرگ کشویی

در رول شده ترین حالت، شما یک تلفن همراه معمولی در اختیار دارید که دارای صفحه نمایش در جلو و عقب است. به محض باز کردن دستگاه، سطح صفحه در پشت ناپدید می شود و از سمت چپ دستگاه به سطح صفحه نمایش که در جلو قرار دارد اضافه می شود. هنگامی که صفحه نمایش کاملاً رول می شود، سطح صفحه نمایش تقریباً ۷۰ درصد بزرگتر از فشرده ترین شکل آن خواهد بود. این بدان معناست که شما می توانید یک گوشی ۶٫۵ اینچی را با اندازه نمایشگر فوق العاده ۱۱ اینچی بیرون بکشید.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *