میوه خوردن هم برای ایرانی‌ها سخت شد! میوه خوردن هم برای ایرانی‌ها سخت شد! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / میوه خوردن هم برای ایرانی‌ها سخت شد!

میوه خوردن هم برای ایرانی‌ها سخت شد!

تجارت نیوز: سیب میوه تزئینی شب عید شد. این در حالی است که سال‌های گذشته موز میوه محبوب نوروز شناخته می‌شد. رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با تائید این خبر گفت: امسال تقاضا برای خرید میوه شب عید کاهش پیدا کرد و مردم میوه را دانه‌ای می‌خرند.

سیب میوه تزئینی شب عید شد تا بدین شکل جای موز را بگیرد. پرتقال نیز هنوز به‌عنوان میوه اصلی نوروز در سبد پذیرایی ایرانیان جای دارد. کیوی هم رفته‌رفته همانند موز شکل لاکچری به خود می‌گیرد. با افزایش قیمت میوه فعالان بازار از روی‌آوردن مردم به خرید دانه‌ای میوه برای شب عید خبر می‌دهند.

خرید میوه شب عید دانه‌ای شد

البته پرتقال و سیب هم طی مدت اخیر از شوک‌های قیمتی مصون نمانده‌اند. اما به دلیل ماندگاری بالاتر و قیمت‌های نسبتا پایین‌تر نسبت به کیوی و موز، به‌عنوان میوه‌های پذیرائی عید انتخاب شده‌اند.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران:

* حدود ۲۳ هزار تن میوه ورودی میدان اصلی میوه و تره‌بار بود که از این مقدار ۸۰۰۰ تن از میوه‌ها روی دست بارفروشان ماند. گویا مردم قدرت خرید ندارند و میوه را دانه‌ای می‌خرند.

* کاهش شدید قدرت خرید نه‌تنها میوه را از سبد خرید خانوار خارج کرد، بلکه این روزها گرانی‎ اقلام خوراکی اجازه نمی‌دهد خانواده‌ها حتی مرغ، گوشت و برنج بخرند.

* قیمت سیب قرمز کیلویی ۶۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان است. قیمت سیب زرد هم از کیلویی ۱۰ هزار تا ۱۷ هزار تومان معامله می‌شود. قیمت پرتقال هم ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان است. دولت با خرید گران این میوه از تجار، باعث شوک قیمتی آن شد.

* پیش‌تر به دولت هشدار دادیم که با افزایش عرضه میوه به بازار این کالا در آستانه عید ارزان می‌شود، اما دولت پرتقال را دو برابر قیمت خرید. حالا مجبور است همان پرتقال را ۹۰۰۰ تومان بفروشد، اما مردم باز هم اعتماد ندارند و از میوه دولتی روی گردانده‌اند. چراکه اکثر این میوه‌ها در حال فاسدشدن هستند.

حتما بخوانید:  استقبال جالب از بیرانوند در باشگاه جدید

* بر اساس اعلام این فعال صنفی در چند روز آینده عرضه میوه در بازار به ۳۵ هزار تن می‌رسد. به همین دلیل هم مردم از دولت میوه نمی‌خرند. چراکه می‌دانند همان محصول را با قیمت ۶۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان می‌توانند پیدا کنند.

* موز اکوادوری با قیمت بیش از ۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود. موز هندی نیز ۲۷ هزار تومان قیمت دارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *