آخرین دفاع رئیسی از وزرای پیشنهادی در مجلس آخرین دفاع رئیسی از وزرای پیشنهادی در مجلس | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آخرین دفاع رئیسی از وزرای پیشنهادی در مجلس

آخرین دفاع رئیسی از وزرای پیشنهادی در مجلس

خبرآنلاین: رئیس جمهور گفت: معرفی وزرای پیشنهادی براساس شاخص هایی بود که نسبت به آن ها در دوره انتخابات به مردم قول داده بودم با آن ها صلاحیت همکاران را بررسی کنم.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان، در آخرین نطق دفاعی خود از کابینه پیشنهادی اش خطاب به نمایندگان مجلس گفت: این روزها پزشکان و کادر درمان مجاهدانه از جان مردم صیانت می کنند و باید همه ما قدردانشان باشیم. امید است خداوند شهدای عزیز سلامت را مورد رحمت واسعه قرار دهد و همه عزیزان مهمان خوان پربرکت امام رضا (ع) باشند.

آخرین دفاع رئیسی از وزرای پیشنهادی در مجلس

رئیس جمهور گفت: من از مجلس شورای اسلامی، کمیسیون ها، نمایندگان و هیات رئیسه برای فرصتی که به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی پرداختید، قدردانی می کنم. به نظر ما این اقدام جلوه ای از مردم سالاری دینی است که نمایندگان مردم با دغدغه مندی و حساسیت صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی می کنند و این حساسیت برای وزرا و همچنین مردم حائز اهمیت و مفید است.

او ادامه داد: فرآیند معرفی وزرای پیشنهادی را در جلسه آغاز بررسی صلاحیت ها مطرح کردم اما باید اشاره کنم که معرفی وزرای پیشنهادی براساس شاخص هایی بود که نسبت به آن ها در دوره انتخابات به مردم قول داده بودم با آن ها صلاحیت همکاران را بررسی کنم. کارآمدی، تخصص، مردم داری، فسادستیزی و صداقت با مردم از جمله این شاخص ها بودند. در این فرآیند هم صلاحیت علمی و هم صلاحیت عملی عزیزانی که معرفی شدند مورد توجه قرار گرفت. در سایتی که معرفی کردیم و از جانب نخبگان مورد استقبال قرار گرفت نام دو وزیر اطلاعات و دفاع نبود چون بحث اطلاعاتی و نظامی است اما نام ۱۷ وزیر بارها در این سایت تکرار شده بود.در این سایت برخی بارها نامشان تکرار شده بود. ما از این اطلاعات مفید حتما در رده های دیگر دولت استفاده خواهیم کرد، این بانک اطلاعاتی از نگاه مردم مطمئن باشید مورد ارجاع خواهد بود.

حتما بخوانید:  طالبی: برای بهبود حالِ روحانی زندانی‌ام کنید!

رییس جمهور بیان کرد: استعلام از صلاحیت های افرادی که به عنوان وزیر پیشنهادی در نظر گرفته شدند هم انجام دادیم و از سازمان هایی که در این امر ما را یاری کردند سپاسگزارم. صلاحیت وزرای محترم و داشتن سلامت نفس و شرایط لازم برای سالم بودن از هر گونه فساد شرط مطلق ماست و این امر محوری همواره مورد توجه برای انتخاب افراد بود. دولتی که می خواهد فسادستیز باشد حتما باید عناصر پاکدست امور اجرایی آن را برعهده بگیرند. این شرط باید تداوم داشته باشد و پس از رای اعتماد و در حوزه عملی هم همواره مورد تاکید ماست و هر زمانی معلوم شود فردی که در دولت فعالیت می کند اگر کوچک ترین ناسلامتی داشته باشد تحمل نخواهد شد. امروز سلامت امر مهم و محوری در دولت است.

اوگفت: سلامت نفس و دوری از فساد مسئله محوری دولت است و این شرط باید مورد توجه همه اعضای دولت باشد. در مبارزه با فساد به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آیم. اگر گزارشی متقن برسد که مسئولی از دولت فساد کرده در برخورد با او درنگ نخواهم کرد.

این خبر درحال تکمیل است…

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *