آخرین وضعیت تعطیلی مدارس در تهران و البرز آخرین وضعیت تعطیلی مدارس در تهران و البرز | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آخرین وضعیت تعطیلی مدارس در تهران و البرز

آخرین وضعیت تعطیلی مدارس در تهران و البرز

برترین‌ها: استاندار تهران گفت: مدارس ابتدایی ۱۳ شهرستان استان تهران در مقطع ابتدایی و پیش دبستانی در شیفت صبح و عصر چهارشنبه تعطیل شد.

انوشیروان محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به تفویض اختیار تعطیلی مدارس به فرمانداران و پایش نقطه ای مراکز هواشناسی شهرستان های استان تهران و افزایش میزان آلایندگی بیش از ۱۵۰ و درخواست فرمانداران شهرستان های شهریار، ملارد، قدس، بهارستان، رباط کریم، اسلامشهر، ری، ورامین، قرچک، پیشوا، تهران، پاکدشت و شمیرانات، مدارس این شهرستان ها در مقطع ابتدایی و پیش دبستانی برای شیفت صبح و عصر چهارشنبه تعطیل شد.

وی افزود: این تعطیلی شامل شهرستان های پردیس، دماوند، فیروزکوه و بخش رودهن نمی شود.

آخرین وضعیت تعطیلی مدارس تهران و البرز

مدارس ابتدایی و مهدکودک‌های استان البرز به جز شهرستان‌های طالقان و بخش آسارا با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا فردا چهارشنبه ۲۲ آبان تعطیل شد.

علی درویش پور معاون عمرانی استاندار البرز و رئیس کمیته اضطرار آلودگی هوا در گفتگو با ایسنا ضمن اعلام مصوبه این کمیته گفت: با توجه به افزایش غلظت آلاینده ها و نزدیکی به سطح ناسالم برای همه گروه ها، با هدف حفظ سلامت مردم و پیشگیری از افزایش غلظت آلاینده ها تصمیم هایی مانند تعطیلی برخی مقاطع تحصیلی اتخاذ شده است.

به نقل از استانداری البرز، وی در مورد مصوبات جلسه گفت: شهرداری های استان به جز آسارا و طالقان فعالیت های عمرانی آلاینده را متوقف کنند.

درویش پور از نیروی انتظامی خواست تا پایان شرایط هشدار آلودگی از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی جلوگیری شود و این خودروها تا رفع مشکل اجازه تردد نداشته باشند.

حتما بخوانید:  قابلیت اینستاگرام شما را غافلگیر می‌کند

رئیس کمیته اضطرار آلودگی هوا اضافه کرد: ماسک های مناسب بین پرسنل دستگاه های امدادی، انتظامی و خدماتی در معرض آلودگی توزیع شود.

وی افزود: پیش بینی های هواشناسی به صورت دقیق و فوری در اختیار اعضای کمیته اضطرار قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار البرز ضمن درخواست از مردم برای خودداری از تردد های غیر ضروری افزود: دستگاه های دولتی برای نیروهای دارای بیماری های قلبی یا تنفسی و اولیای دانش آموزان دوره ابتدایی و مهدکودک برای اعطای مرخصی، همکاری لازم را صورت دهند.

درویش پور گفت: صنایع آلاینده و همچنین معادن شن و ماسه فردا تعطیل شوند.

وی از رسانه ها نیز خواست در این ایام نسبت به پخش پیام های بهداشتی برای شرایط آلودگی هوا بیشتر اهتمام داشته باشند.

در این جلسه همچنین تصمیم گرفته شد که استقرار اورژانس در نقاط آلوده تر شهرها صورت گیرد و در کنار این کار آموزش به شهروندان نیز انجام شود.

براساس اعلام شهرداری کرج اتوبوس های درون شهری فردا برای استفاده شهروندان نیم بها است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *