آمار‌های امیدوارکننده حریرچی درباره کرونا در ایران آمار‌های امیدوارکننده حریرچی درباره کرونا در ایران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آمار‌های امیدوارکننده حریرچی درباره کرونا در ایران

آمار‌های امیدوارکننده حریرچی درباره کرونا در ایران

خبرگزاری ایرنا: معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از دلایل اعلام نشدن آمار استانی بیماران کرونا را جلوگیری از موج سفرهای احتمالی به مناطق با شیوع کمتر و متوسط بیماری و در نتیجه گسترش میزان ابتلا به آن در کشور ذکر کرد.

ایرج حریرچی افزود: اعلام آمارهای استانی باعث می‌شد تا سفر از استان‌های با شیوع بالای کرونا به سمت استان‌های با شیوع کم و متوسط افزایش یافته و در نتیجه این مناطق نیز با خطر شیوع بیشتر ویروس روبرو شوند.

وی بیان کرد: در تعطیلات عید، یکی از شهرهای ۴۰۰ هزار نفری غیر توریستی به همین علت میزبان حدود ۱۲۰ هزار نفر مسافر بود که این امر وضعیت کل شهر را به هم ریخته بود و در این چنین اوضاعی خطر شیوع بیماری نیز بیشتر می‌شود.

او اضافه کرد: یکی از دلایل دیگر اعلام نشدن آمارهای استانی موضوع آزمایش‌ها و تفسیر نتایج آن‌ها می‌باشد و ترجیح بر این است که این تفسیر به صورت کلی و کشوری صورت گرفته و با شفافیت به مردم اعلام گردد.

از سه روز پیش دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های کشور از ارایه آمارهای مربوط به ابتلا و جانباختگان بیماری کرونا خودداری می‌کنند.

وی افزود: در ۲۵درصد استان‌های کشور تعداد مبتلایان جدید در روز صفر تا ۱۰ است و در ۲۵درصد استان‌های دیگر این امر۱۰ الی ۲۰درصد می‌رسد یعنی در ۱۶استان صفر الی ۲۰ نفر در روز مبتلا هستند که نسبت به روزهای گذشته آمار خوبی است و در کل کشور شاهد روند نزولی هستیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  هزینه یک نفتکش سوخت چقدر است؟

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *