آمریکا: اروپا «گوآیدو» را به رسمیت بشناسد آمریکا: اروپا «گوآیدو» را به رسمیت بشناسد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آمریکا: اروپا «گوآیدو» را به رسمیت بشناسد

آمریکا: اروپا «گوآیدو» را به رسمیت بشناسد

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن از تمامی اعضای اتحادیه اروپا می‌خواهد تا خوآن گوآیدو رهبر اپوزسیون ونزوئلا را به عنوان “رییس جمهور موقت” این کشور به رسمیت بشناسند.

 اتریش، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، لتونی، لیتوانی، استونی، جمهوری چک، لهستان، لوگزامبورگ، هلند، پرتغال، اسپانیا و انگلیس، خوآن گوآید،و رییس مجمع ملی ونزوئلا را به عنوان “رییس جمهور موقت” این کشور به رسمیت شناختند.

آمریکا: اروپا «گوآیدو» را به رسمیت بشناسد

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در این بیانیه گفت: ما تمامی کشورها از جمله اعضای اتحادیه اروپا را تشویق می‌کنیم تا ضمن به رسمیت شناختن خوآن گوآیدو به عنوان “رییس جمهور موقت” ونزوئلا ، از اقدامات مجمع ملی ونزوئلا برای بازگرداندن دموکراسی به این کشور حمایت کنند.

ایرلند، سوئیس، نروژ، ایتالیا، یونان و دیگر کشورها در اتحادیه اروپا خوآن گوآیدو را به عنوان رییس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت نشناخته‌اند.

انتظار می‌رفت کشورهای اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک خوآن گوآیدو را به عنوان “رییس جمهور موقت ونزوئلا” به رسمیت بشناسند، اما به گفته یکی از منابع دیپلماتیک در بروکسل، ایتالیا، مانع این اقدام شده است.

گوآیدو ۲۳ ژانویه میلادی خودش را “رییس جمهور موقت” ونزوئلا اعلام کرد. آمریکا و چند تن از متحدانش به سرعت این اعلامیه گوآیدو را به رسمیت شناختند.

این در حالی است که روسیه، چین و تعدادی دیگر از کشورها از نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا به عنوان رهبر مشروع این کشور حمایت می‌کنند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  حکم اعدام پزشک تبریزی نقض شد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *