آمریکا ورود اتباع ایرانی را ممنوع کرد؟ آمریکا ورود اتباع ایرانی را ممنوع کرد؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آمریکا ورود اتباع ایرانی را ممنوع کرد؟

آمریکا ورود اتباع ایرانی را ممنوع کرد؟

خبرگزاری ایرنا: تارنمای پولیتیکو نوشت: گمرک و حفاظت از مرزهای ایالات متحده طی دستوری خواستار ممنوعیت ورود اتباع ایرانی و برخی از کشورهای منطقه خاورمیانه به آمریکا شد.

طی نامه‌ای که اخیرا به دست پولیتیکو رسیده است، گمرک و حفاظت از مرزهای ایالات متحده از افسران مرزی خود خواسته که از ورود اتباع ایرانی که برای اهداف ویژه به آمریکا سفر می‌کنند، خودداری کنند.

در این سند به طور خاص از مأمورین خواسته شده است که زنان و مردان متولد بعد از ۱۹۶۱ و قبل از سال ۲۰۰۱ را با پیوندهایی از قبیل محل تولد، مسافرت یا تابعیت به ایران و لبنان هدف قرار دهند.

پولیتیکو همچنین افشا می‌کند که از افسران مرزی آمریکا خواسته شده که هر ملیتی دیگر را که به ایران یا لبنان سفر کرده است، مورد توجه قرار دهند.

پیش از این گمرک و حفاظت از مرزهای ایالات متحده در بیانیه‌ای تکذیب کرده بود که آنان طی دستوراتی از ورود برخی از اتباع ایرانی و کشورهای خاورمیانه خودداری می‌کنند.

به دنبال ادامه روند بازداشت دانشجویان ایرانی در مرزهای ورودی آمریکا، یک دانشجوی ایرانی دانشگاه میشیگان روز دوشنبه در زمان ورود به خاک آمریکا بازداشت شد.

به گزارش میشیگان رادیو، علیرضا یزدانی دانشجو دکتری دانشگاه ایالتی میشیگان پس از متوقف شدن توسط مأمورین گمرک و حفاظت از مرزهای ایالات متحده در فرودگاه مترو دیترویت با اخراج از خاک امریکا روبروست.

وکیل یزدانی به خبرنگاران گفت: موکل وی دارای روادید معتبر و مجوز ورود به آمریکا از طرف دانشگاه میشیگان است اما در حین ورود توسط مامورین گمرک و حفاظت از مرزهای ایالت متحده مورد بازداشت قرار گرفته است.

حتما بخوانید:  رویترز: «اون» مجددا ناپدید شده است

به رغم پیگیری‌های صورت گرفته دانشگاه ایالتی میشیگان تا کنون از اظهار نظر در مورد بازداشت دانشجوی ایرانی خودداری کرده است.

اداره گمرکات و حفاظت مرزی آمریکا در توجیه اقدام خود می‌گوید که به دلائل متعدد دانشجویان ایرانی ورودی به خاک آمریکا را “غیرقابل پذیرش” معرفی می‌کند. از جمله این دلائل مسائل بهداشتی، سوابق کیفری و دغدغه‌های امنیتی است.

این اداره مدعی شد: “در همه موارد فرد متقاضی باید اثبات کند که شرایط احراز ورود را دارد”.

در چند ماه گذشته گزارش‌های متعددی از بازداشت و بازگرداندن دانشجویان ایرانی در فرودگاه‌های آمریکا منتشر شده است.

در مهرماه امسال اعلام شد آمریکا از ورود ۱۲ دانشجوی ایرانی جلوگیری کرده است در حالی که همه آن‌ها روادید نیز داشته‌اند. در آن زمان روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: دستکم ۱۲ دانشجوی ایرانی که قرار بود برنامه‌های تحصیلات تکمیلی خود را در رشته‌های مهندسی و علوم کامپیوتر در سال تحصیلی جدید آغار کنند، روادید آنان به طور ناگهانی لغو و از پرواز آن‌ها به آمریکا ممانعت شده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *