آمریکا کشورهای مخالف «اسنپ‌بک» را تهدید کرد آمریکا کشورهای مخالف «اسنپ‌بک» را تهدید کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آمریکا کشورهای مخالف «اسنپ‌بک» را تهدید کرد

آمریکا کشورهای مخالف «اسنپ‌بک» را تهدید کرد

خبرگزاری فارس: «کلی کرفت» نماینده آمریکا در سازمان ملل بامداد روز جمعه (به وقت تهران) مدعی شد که واشنگتن هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح را نخواهد داد.

وی که با شبکه العربیه مصاحبه میکرد، گفت: «مکانیسم ماشه را بر اساس منافع آمریکا و ملت های منطقه اجرا خواهیم کرد و شورای امنیت باید به مسئولیت خود برای اجرای روندهای قانونی عمل کند.»

واشنگتن: برابر «اسنپ‌بک» بایستید، تحریم خواهید شد

نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد که قطعنامه ۲۲۳۱ به این کشور اجازه می دهد تا سازوکار بازگشت تحریم ها علیه ایران را اجرایی کند و هر کسی که در برابر اسنپ بک بایستد تحریم خواهد شد.

کرفت در ادامه ادعاهایش گفت: «ایران از سلاح برای تروریسم استفاده می کند و تهران باید تامین سلاح برای گروه های مسلح را متوقف کند و بدترین چیزی که می تواند اتفاق بیفتد دستیابی ایران به سلاح است.»

وی در بخش دیگری از این مصاحبه با تاریخی توصیف کردن توافق سازش میان رژیم صهیونیستی و امارات، گفت: «ما باید از ملت های منطقه و اسرائیل حمایت کنیم.»

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا نیز شامگاه پنجشنبه مدعی شد تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از نیمه شب ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) به وقت گرینویچ احیا خواهند شد.

وزیر خارجه آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر یادآوری کرده دولت کشورش پس از ناکامی در رأی‌گیری شورای امنیت برای جلوگیری از انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران، ساز و کار موسوم به «مکانیسم ماشه» را برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های سازمان ملل فعال کرده است.

او در توئیتر نوشت: «هفته گذشته، بعد از ناکام ماندن شورای امنیت در عمل به مأموریت خود برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، آمریکا فرایند ۳۰ روزه‌ای را برای بازگرداندن تقریباً تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران کلید زد. این تحریم‌ها به صورت خودکار از نیمه شب ۲۰ سپتامبر به وقت گرینویچ بازخواهند گشت.»

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  ‏دو انتصاب شگفت‌انگیز در ورزش ایران

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *