اتحادیه اروپا پس از ۳۰سال چین را تحریم کرد اتحادیه اروپا پس از ۳۰سال چین را تحریم کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اتحادیه اروپا پس از ۳۰سال چین را تحریم کرد

اتحادیه اروپا پس از ۳۰سال چین را تحریم کرد

یوور نیوز: وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برای نخستین بار بعد از سال ۱۹۸۹ میلادی با اعمال تحریم‌ علیه برخی مقام‌های چین به دلیل نقض حقوق بشر موافقت کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز این نخستین تحریم‌ اتحادیه اروپا علیه چین از زمان سرکوب اعتراضات میدان تیان آمن در پکن، پایتخت، است.

تحریم‌های تصویب شده شامل ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی چهار فرد چینی و یک نهاد از این کشور است. مطابق این تحریم‌ها، از این پس شهروندان و شرکت‌های اروپایی اجازه ارتباط مالی با این افراد و شرکت‌ها نخواهند داشت.

اتحادیه اروپا پس از ۳۰سال چین را تحریم کرد

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، در این باره گفت: «ما از این ابزار جدید تحریم برای دفاع از حقوق بشر استفاده خواهیم کرد همچنان که در مورد ناوالنی (در روسیه) از آن بهره گرفتیم.»

یک دیپلمات اتحادیه اروپا پیشتر در این خصوص به خبرگزاری رویترز گفته بود: «این اقدامات محدود کننده علیه نقض جدی حقوق بشر توسط دولت چین اتحاذ می‌شود. مقام‌های چینی حقوق بشر را در قبال اقلیت مسلمان اویغور نقض می‌کنند و باید برای این منظور اقداماتی صورت می‌گرفت.»

فعالان و کارشناسان حقوقی سازمان ملل می‌گویند دست‌کم یک میلیون مسلمان در اردوگاه‌های منطقه دورافتاده در غرب سین کیانگ بازداشت شده‌اند. چین همچنین متهم است که این اقلیت مسلمان را تحت شکنجه، کار اجباری و همچنین عقیم‌سازی قرار می‌دهد. اتهامی که مقامات پکن آن را رد می‌کنند.

پیش از این و در واکنش به اقدام تازه اتحادیه اروپا ژانگ مینگ، سفیر چین در اتحادیه اروپا، با هشدار نسبت به ایده اعمال تحریم علیه مقام‌های چینی گفته بود: «تحریم‌های مبتنی بر دروغ می‌تواند به عنوان حمله عمدی به امنیت و توسعه چین تعبیر شود.»

حتما بخوانید:  هشدار جدی پلیس درباره بازگشایی نمایشگاه تهران

تحریم عاملان کودتا در میانمار

همزمان جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفته است این اتحادیه ۱۱ مقام برمه‌ای را در ارتباط با سرکوب مرگبار در میانمار تحریم کرده است.

این تصمیم صبح روز دوشنبه در آغاز جلسه مشترک وزرای خارجه اروپایی گرفته شده است.

در میان اسامی تحریم‌شدگان، نام مین آنگ هلینگ فرمانده کل ارتش میانمار نیز دیده می‌شود. در ماه گذشته در پی یک کودتا در این کشور قدرت برای یک سال به این مقام ارشد نظامی منتقل شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *