اتهام‌زنی ترامپ علیه ایران در حادثه نفت‌کش‌ها اتهام‌زنی ترامپ علیه ایران در حادثه نفت‌کش‌ها | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اتهام‌زنی ترامپ علیه ایران در حادثه نفت‌کش‌ها

اتهام‌زنی ترامپ علیه ایران در حادثه نفت‌کش‌ها

خبرگزاری تسنیم: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا صبح روز جمعه به وقت محلی در گفتگو با شبکه خبری فاکس‌نیوز مدعی شد ایران عامل حادثه روز پنج‌شنبه در دریای عمان بوده است.

ترامپ در این گفتگوی تلفنی اظهار داشت: «من فکر می‌کنم قطعاً ایران این کار را انجام داده است. شما تصاویر مین منفجرنشده را روی بدنه نفتکش دیدید و قایقی که سعی داشت آن مین را از بدنه نفتکش جدا کند و موفق به این کار شد.»

وی در خصوص احتمال بسته شدن تنگه هرمز در صورت افزایش تنش‌ها با ایران نیز مدعی شد: «این اتفاق رخ نخواهد داد و اگر هم رخ دهد مدت زیادی طول نخواهد کشید.»

ترامپ: حمله به نفتکش‌ها کار ایران بود!

ترامپ در ادامه بار دیگر بحث مذاکره با ایران را پیش کشید و گفت: « آنها این را می‌دانند و ما قویاً به آنها اعلام کرده‌ایم که می‌خواهیم به پای میز مذاکره برگردند. هرگاه آنها برای مذاکره آماده باشند، ما نیز آماده خواهیم بود.»

ترامپ در حالی ایران را به مذاکره فرا خوانده است که ایران بارها تأکید کرده است که هرگز به مذاکره تحت فشار با کشوری که تعهدات خود را زیر پا می‌گذارد، تن نخواهد داد.

از طرفی آمریکا بار دیگر با متهم کردن ایران به دست داشتن در حادثه‌ای که هنوز تحقیقات در زمینه آن کامل نشده، بار دیگر نشان داده است که تمایلی به مذاکره واقعی ندارد و تنها قصد دارد با جوسازی علیه ایران در مجامع بین‌المللی، به‌زعم خود ایران را در شرایطی قرار دهد که مجبور به پذیرش هر خواسته‌ای شود.

روز پنج‌شنبه دو فروند کشتی نفتکش شامل نفت‌کش « Front Altair» که با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده بود و نفت‌کش « Kokuka Courageous» که با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به‌مقصد سنگاپور محموله «متانول» حمل می‌کرد، دچار سانحه شده و آتش گرفتند که بنا بر ادعای رسانه‌های غربی هدف حمله قرار گرفته‌اند.

حتما بخوانید:  این عکس بماند برای تاریخ؛ وداع ایران با شجریان

با توجه به سابقه ادعاها علیه جمهوری اسلامی ایران که از ماجرای فجیره آغاز شد، پیش‌بینی این موضوع سخت نبود که احتمالاً‌ رسانه‌ها و حتی مقامات غربی درصدد خواهند بود که پای ایران را نیز به موضوع باز کنند؛ همان‌طور که در ماجرای فجیره نیز این اتفاق افتاد امّا در نهایت مشخص شد در گزارشی که اماراتی‌ها با کمک نروژ و قاعدتاً دوستان آمریکایی و انگلیسی خود تهیه و به شورای امنیت سازمان ارسال کردند نتوانستند هیچ استدلال و سندی مبنی بر اینکه ایران در این ماجرا نقش داشته ارائه کنند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *