احتمال تعطیلی شنبه‌ها قوت گرفت احتمال تعطیلی شنبه‌ها قوت گرفت | آوتاف
خانه / اخبار داغ / احتمال تعطیلی شنبه‌ها قوت گرفت

احتمال تعطیلی شنبه‌ها قوت گرفت

خبرگزاری ایلنا: عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: با اعضای دولت درباره ضرورت تعطیلی شنبه صحبت کردیم و برای آنها این مسئله روشن شد و با این پیشنهاد موافقت کردند البته در هیئت دولت هنوز مطرح نشده است.

محسن مهرعلیزاده در خصوص فعالیت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران در دوره هشتم گفت: یکی از مهمترین کارهایی که ما در این دوره انجام دادیم و هنوز هم به دنبال به ثمر نشستن آن هستیم بحث تعطیلات آخر هفته بود که از روزهای پنجشنبه و جمعه به روزهای جمعه و شنبه تغییر پیدا کند.

عضو اتاق بازرگانی ادامه داد: اکنون برخی اداره‌ها روزهای پنجشنبه و تمام آنها در روز جمعه تعطیل هستند. این در حالی است که بیشتر کشورهای دنیا حتی برخی کشورهای مسلمان برای هماهنگی‌های بین‌المللی و انجام کارهای تجاری جمعه و شنبه تعطیل هستند براین اساس ما در واقع تنها چهار روز کاری داریم.

مهرعلیزاده گفت: به دلیل کم بودن روزهای کاری، در کمیسیون گردشگری طرح تغییر تعطیلات به جمعه و شنبه مطرح شد که هم از لحاظ بین المللی مشکل حل شود و هم با وجود دو روز تعطیلی مانند اکثر کشورها به گردشگری داخلی نیز کمک شود.

وی تصریح کرد: ما با اعضای دولت صحبت کردیم و برای آنها این مسئله روشن شد و با این پیشنهاد موافقت کردند البته در هیئت دولت هنوز مطرح نشده است.

عضو اتاق بازرگانی ادامه داد: در مرحله بعد با مجلس موضوع را مطرح کردیم که یک مقدار حساسیت به وجود آمد مخصوصا اینکه برخی از مراجع در قم نیز روی این موضوع حساس شده‌اند.

حتما بخوانید:  گوجه‌سبز با کیلویی ۴۰۰هزار تومان رکورد زد

مهرعلیزاده تصریح کرد: در مجلس اظهار نظر‌هایی مطرح شد که باید به صورت کارشناسی درباره آنها صحبت کنیم تا بتوانیم آنها را قانع کنیم.

وی در خصوص علت مخالفت‌ها گفت: بحث‌های متفاوتی مطرح شد یکی از آنها این بود که این طرح فایده‌ای ندارد و تأثیری نخواهد گذاشت که البته جواب این دسته از افراد را با با مدارک کارشناسی دادیم. یک عده دیگر نیز می‌گفتند از قدیم برای ایرانی‌ها و مسلمانان شنبه شب روز شروع هفته بوده است این طور با تعطیلی یهودیان مصادف می‌شود البته ما به دنبال منطق اقتصادی با استفاده از نظرات کارشناسی هستیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *