احتمال تنش گسترده میان ایران و آمریکا در عراق احتمال تنش گسترده میان ایران و آمریکا در عراق | آوتاف
خانه / اخبار داغ / احتمال تنش گسترده میان ایران و آمریکا در عراق

احتمال تنش گسترده میان ایران و آمریکا در عراق

خبرگزاری مهر: منابع خبری در آمریکا و عراق از احتمال آغاز عملیات گسترده نیروهای نظامی آمریکایی علیه شبه نظامیان شیعی در عراق خبر می دهند.

 شبکه خبری الحدث شامگاه دوشنبه در گزارشی به نقل از منابع خبری در آمریکا و عراق از احتمال آغاز عملیات گسترده نیروهای آمریکایی با نام «طلوع نور» علیه شبه نظامیان شیعی در عراق خبر داد.

الحدث در این گزارش اعلام کرد که سخنگوی نیروهای آمریکا در عراق گفته است بهتر است مردم از پایگاه و مراکز شبه نظامیان دور باشند.

از سوی دیگر، «عبدالله غازی» سردبیر القبس در اکانت توئیترش نوشته است: «آمریکا تا ۷۲ ساعت آینده به عملیات گسترده‌ای علیه نیروهای مقاومت زیر نظر سپاه پاسداران ایران در عراق دست خواهد زد».

این شبکه خبری همچنین یادآور شد که از زمان جنگ آمریکا و عراق پس از حمله به کویت، این حجم از حضور بالگردهای آپاچی و پهپادهای آمریکا بر فراز بغداد و عراق تاکنون سابقه نداشته است.

برخی تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها حاکی است که بمب افکن استراتژیک B-52h ارتش آمریکا در حال حرکت به سمت خلیج فارس می‌باشد!

حضور گسترده بالگرد‌های آمریکایی در عراق

آمریکا در شمال و غرب عراق سامانه پاتریوت مستقر کرد

خبرگزاری فرانسه فاش کرد که آمریکا سامانه دفاع موشکی پاتریوت را در پایگاه نظامی‌اش در اربیل و پایگاه عین الأسد در استان الانبار عراق مستقر کرد.

این خبرگزاری نتوانسته است اطمینان حاصل کند که آیا دولت عراق اجازه استقرار سامانه پاتریوت را به آمریکایی‌ها داده است یا خیر.

حضور گسترده بالگرد‌های آمریکایی در عراق

برپایه این گزارش سامانه‌های جدید پاتریوت در خاک عراق دیده شده است. بطوری که یکی از سامانه ها هفته گذشته در اختیار پایگاه عین الاسد در غرب قرار گرفت و دیگری نیز در پایگاهی واقع در اربیل مرکز اقلیم کردستان در شمال عراق مستقر شده است.

حتما بخوانید:  ۳ دانشجوی افغان، رتبه یک کنکور ارشد در ایران

این تحولات درحالی رخ می دهد که ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به سرکردگی آمریکا نیز از خروج نیروهای خود از پایگاه “کی ۱” کرکوک در شمال عراق و واگذاری تجهیزات آن به نیروهای امنیتی دولت بغداد خبر داد.

در همین حال نیروهای ائتلاف مدعی ضد داعش در چند روز گذشته پایگاه‌های «القیاره» در شمال و «القائم» در غرب عراق را ترک کردند.

کتائب حزب الله: مقاومت در اوج آمادگی برای مقابله با هر حمله آمریکاست

«محمد محیی» سخنگوی گروه کتائب حزب الله از گروه‌های الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که تحرکات آمریکا و همچنین عقب نشینی آن از برخی پایگاه‌هایش در عراق اتفاقی یا از سر اقدام برای جابجایی نیروهایش نیست، بلکه مقاصدی مشخص را از این کار دنبال می‌کند.

محیی در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه گفت: «آمریکا می‌داند که گروه‌های مقاومت و به خصوص کتائب حزب الله مانع اساسی در مسیر پیاده کردن نقشه‌هایش در عراق است. از همین رو سعی در تضعیف آن دارد، اما گروه‌های مقاومت و به خصوص کتائب قدرت و ظرفیت بالایی برای مقابله با نیروهایش آمریکایی را داراست».

او افزود: «اگر نیروهای آمریکا بنا را بر ماندن در عراق بگذارند و رزمندگان ما را هدف بگیرند، ما در اوج آمادگی برای مقاومت در برابر آنها هستیم».

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *