ادعای بی‌اساس رسانه ترک درباره جزایر سه‌گانه ادعای بی‌اساس رسانه ترک درباره جزایر سه‌گانه | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ادعای بی‌اساس رسانه ترک درباره جزایر سه‌گانه

ادعای بی‌اساس رسانه ترک درباره جزایر سه‌گانه

فارس: وبسایت سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه در گزارشی در سالروز ورود نیرو‌های نظامی ایران به جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، این جزایر را متعلق به امارات دانست.

وبسایت عربی سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه (تی آر تی) در گزارشی به ادعای امارات متحده عربی در خصوص جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک پرداخت و مدعی شد که ایران در ۵۰ سال پیش این جزایر را متعلق به امارات بود به کنترل خود در آورده است.

در تیتر این گزارش آمده است: «ابوموسی و تنب کوچک و تنب بزرگ..جزایر اماراتی که ایران ۵۰ سال پیش بر آن‌ها مسلط شد.»

تی آرتی همچنین بارها در این گزارش از لفظ جعلی «خ.ل.ی.ج ع.ر.ب.ی» استفاده کرده و مدعی شده است که چون پس از خروج انگلیس از خلیج فارس، هیچ قدرت نظامی بزرگی در این منطقه وجود نداشت، ایران از فرصت استفاده کرده و سه جزیره را به کنترل خود در آورد.

ادعای بی‌اساس رسانه ترک درباره جزایر سه‌گانه

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  واکنش شاعرانه ظریف به اقدام تحریمیِ اروپا

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *