ادعای تازه آمریکا درباره تحریم بهداشتی ایران ادعای تازه آمریکا درباره تحریم بهداشتی ایران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ادعای تازه آمریکا درباره تحریم بهداشتی ایران

ادعای تازه آمریکا درباره تحریم بهداشتی ایران

خبرگزاری ایسنا : دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خارجه آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که خدمات بهداشتی مربوط به کرونا در فهرست تحریم‌های اعمال‌شده علیه کشورهایی چون ایران، کوبا، ونزوئلا، کره‌ شمالی، روسیه و سوریه نیست.

این اطلاعیه پس از آن منتشر شد که مقام‌های دولت کوبا با انتقاد شدید از تحریم‌های آمریکا گفتند که در زمینه خرید دارو و دستگاه‌های ویژه تنفسی با مشکلات ناشی از تحریم مواجه هستند.

مایکل کوزاک، دیپلمات ارشد وزارت خارجه آمریکا در ادعایی بی‌اساس، چنین انتقاداتی را «اطلاعات گمراه‌کننده» توصیف کرده و گفته است، صادرات کالاهای بشردوستانه به کوبا مجاز است.

خبرگزاری آلمان در گزارشی با اشاره به چالش‌های دیپلماتیک بین مقام‌های کوبا و آمریکا نوشته است، پیش از این نیز دولت ترامپ در برابر درخواست رفع موقت تحریم‌ها علیه کوبا و چند کشور دیگر در طول دوران بحران کرونا مخالفت کرده است.

مایک پامپئو، وزیر امورخارجه آمریکا نیز در واکنش به انتقادات گفته است، در سال ۲۰۱۹، ایالات متحده ۳.۷ میلیون دلار دارو و تجهیزات پزشکی برای حمایت از مردم کوبا صادر کرده است.

این ادعا در حالی مطرح شد که شرکت‌های فعال در حوزه صادرات دارو به کوبا می‌گویند، بروکراسی پیچیده برای صدور مجوز، محدودیت‌های شدید و نگرانی‌های مالی شرکت‌های آمریکایی موانعی هستند که به دلیل تحریم‌ها به وجود آمده‌اند و کار صادرات دارو به کوبا را سخت کرده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  گلزنی آقای رئیس‌جمهور در مسابقه فوتبال

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *