ادعای رویترز: ایران می‌خواست آرامکو را بزند ادعای رویترز: ایران می‌خواست آرامکو را بزند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ادعای رویترز: ایران می‌خواست آرامکو را بزند

ادعای رویترز: ایران می‌خواست آرامکو را بزند

یورو نیوز: چهار ماه قبل از اینکه با فوجی از پهپادها و موشک‌ها به بزرگترین تأسیسات نفتی جهان در عربستان حمله شود، مقام‌های امنیتی ایران در یک مجتمع در تهران دور هم جمع شده بودند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی تفصیلی و اختصاصی با استناد به چهار منبع که نامی از آن‌ها نمی‌آورد، این گروه را شامل مقام‌های رده بالای سپاه و گروهی از افراد شاخص ارتش ایران عنوان می‌کند.

رویترز: طرح‌ ایران برای حمله به تأسیسات آرامکو

طبق این گزارش، موضوع اصلی جلسه در ماه مه (اردیبهشت- خرداد) این بود: «چگونه ایالات متحده را به‌دلیل خروج از توافق هسته‌ای و اعمال مجدد تحریم‌های اقتصادی علیه ایران مجازات کنیم».

بر اساس گزارش رویترز در این جلسه سرلشکر حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران رشته کلام را بدست گرفت و گفت: «زمان آن است که شمشیرها را از نیام بیرون بکشیم و به آن‌ها درس عبرت دهیم.»

در این نشست از حمله به اهداف مهم از جمله پایگاه‌های نظامی آمریکا صحبت شد. طبق این گزارش در نهایت از طرح‌های تقابل مستقیم صرف‌نظر شد چرا که می‌توانست واکنش ایالات متحده را در پی داشته باشد.

در نهایت ایران تصمیم گرفت تا به تاسیسات نفتی عربستان سعودی(آرامکو) که متحد آمریکاست حمله کند؛ حمله‌ای که در تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) انجام شد.

طبق نوشته خبرگزاری رویترز، این طرح از سوی مقام‌های ارشد نظامی ایران در آن جلسه ماه مه (اردیبهشت- خرداد) مورد بحث قرار گرفت و در چهار جلسه دیگر پیگیری شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  مجیدی: یزدانی و مرادمند، چشمان من بودند

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *