اردوغان: قدرت پاره‌کردن همه نقشه‌ها را داریم اردوغان: قدرت پاره‌کردن همه نقشه‌ها را داریم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اردوغان: قدرت پاره‌کردن همه نقشه‌ها را داریم

اردوغان: قدرت پاره‌کردن همه نقشه‌ها را داریم

خبرگزاری فارس: «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی گفت این کشور قدرت سیاسی و نظامی و اقتصادی کافی دارد تا بتواند نقشه‌هایی که به قول وی بر ترکیه تحمیل شده را پاره کند.

به نوشته الجزیره، اردوغان در این سخنان تأکید کرد که ترکیه آمادگی دارد تا منابع طبیعی در بستر دریای مدیترانه به صورت عادلانه توزیع شود و همزمان آماده مقابله با تمامی تهدیدات و حفظ حقوق خویش است.

اردوغان: قدرت پاره‌کردن همه نقشه‌ها را داریم

رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد که این کشور چه با ابزار سیاسی و گفت‌وگو و یا در صورت لزوم با ابزار نظامی و بر روی زمین آماده دفاع از حقوق خود است.

این سخنان اردوغان پس از آن بیان می‌شود که وزارت دفاع ترکیه امروز از برگزاری مانور نظامی در دریای مدیترانه با مشارک جمهوری ترک قبرس (قبرس شمالی) از فردا به مدت پنج روز خبر داد.

طی هفته‌های گذشته، تنش‌ها در شرق دریای مدیترانه بر سر اقدامات ترکیه در قبال آغاز حفاری‌ها و فعالیت‌های اکتشافی در این منطقه آغاز شد.

یونان با همراهی برخی کشورهای اروپایی ادعا دارند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش‌آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقداماتش هشدار داده‌اند. ترکیه اما اعلام کرده که این کشور تنها در حال تامین حقوق خود در این دریا و دریاهای سیاه و اژه است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  نیکی هیلی استعفا کرد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *