ارز مسافرتی رانت نبود، مسافران سرگردان شدند ارز مسافرتی رانت نبود، مسافران سرگردان شدند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ارز مسافرتی رانت نبود، مسافران سرگردان شدند

ارز مسافرتی رانت نبود، مسافران سرگردان شدند

«حرمت‌اله رفیعی» رییس هیات‌مدیره انجمن آژانس‌های مسافرتی در گفت‌و‌گو با روزنامه «صبح‌نو» از نوع وضعیت بعد از ارز مسافرتی می‌گوید: «امیدواریم ارزی که برای صنف و صنعت گردشگری درنظر بگیرند در رویه نظر کارشناسی و قیمت مناسب محاسبه کنند تا لطمه‌ای به این صنعت وارد نشود، از اول هم با روش قبلی اختصاص ارز مخالف بودم و امیدوارم اصلاحیه آن به صنعت گردشگری هم به لحاظ حیثیت آسیبی وارد نکند و هم کیفیت چرخه صنعت را افزایش دهد.»

او تاکید می‌کند: « چطور ۳۰۰‌دلار را یکباره هزار دلار کرده و بازار سیاه کثیفی را برای سودجویی راه‌انداخته‌اند. بارها گفتیم که این ارز، ارز مسافرتی نبوده و دفاترمان را تبرئه کردیم از این موضوع و متاسفانه همان کسانی که این کار را در دولت راه انداختند در مصاحبه‌های خود می‌گفتند که باید با دفاتر مسافرتی برخورد شود.»

 حذف ارز مسافرتی یا رساندن قیمت آن به میزان نرخ آزاد شاید برای کنترل و کاهش مصرف ارز مناسب باشد و جلوی خیلی از تخلفات را بگیرد اما کاش در بین همه توجهات به مسافران هم توجه می‌شد.

اکبر غمخوار(عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی)  هم در گفتگو با ایسنا متذکر شد: «ارز مسافرتی» رانت نبود، رانت را آن‌هایی ایجاد کردند که با ارز ۴۲۰۰ تومانی کالا وارد می‌کردند و آن را با نرخ آزاد به مردم می‌فروختند و سود میلیاردی به‌دست می‌آوردند. بهتر است جلو چنین رانت‌هایی گرفته شود، نه ارز مسافرتی که رقم قابل توجهی نداشت و به صورت کمک به مردم پرداخت می‌شد.

 با این پیش‌بینی کرد که سفر خارجی با آزادسازی صرافی‌ها و تثبیت بازار ارز ارزان‌تر خواهد شد، گفت: بر این باوریم که تقاضای سفر خارجی حتی با وجود اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی و انتقال ارز مسافرتی به بازار ثانویه، شاید به تعویق افتد، اما هرگز از بین نمی‌رود. بسته جدید ارزی نیز اگرچه گروهی را که در آستانه سفر قرار دارند متضرر می‌کند، اما سفر خارجی را پس از گذشت یک دوره زمانی ۱۰ تا ۲۰ روز، ارزان‌تر خواهد کرد.

حتما بخوانید:  روزنامه همدلی: به مناسبت رمضان، رفع حصر کنید

غمخوار توضیح داد:  نرخ دلار و یورو ثانیه به ثانیه در حال کاهش است و انتظار می‌رود تا چند روز آینده به ثبات برسد و کمتر شود که طبیعتا روی نرخ تورها و هزینه سفرهای خارجی تاثیر می‌گذارد. مثلا توری که امروز با ارز ۹ هزار و ۵۰۰ تومانی فروخته می‌شود، پس از مدتی نرخ آن شاید به هفت هشت هزار تومان برسد.

 

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *