استانی که بیشترین نرخ زاد و ولد را دارد استانی که بیشترین نرخ زاد و ولد را دارد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / استانی که بیشترین نرخ زاد و ولد را دارد

استانی که بیشترین نرخ زاد و ولد را دارد

خبرگزاری فارس: رضا راحت دهمرده، مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان اظهار داشت: صدور کارت هوشمند ملی با توجه به مشکلاتی که در بخش تامین کارت خام در کشور ایجاد شد در یک بازه زمانی با مشکلاتی همراه بود اما هم‌اینک افرادی که اقدام به تعویض کارت می‌کنند به آنها رسیدی داده می‌شود که دارای اطلاعات هویتی آنان است.

وی بیان کرد: پایگاه هویتی بزرگی در حوزه ثبت احوال کشور ایجاد شده که با اختصاص شماره ملی فرد تمام اطلاعات وی ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: در گذشته خدمات ثبت احوال به صورت دستی انجام می‌شد و ارائه آمار دقیق همواره با مشکلاتی روبه رو بود اما هم‌اینک هر دستگاهی با استعلام از پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال می‌تواند هویت فرد را تشخیص دهد.

استانی که بیشترین نرخ زاد و ولد را دارد

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان رتبه نخست جمعیت جوان کشور را به خود اختصاص داده است به طوریکه ۶۷ درصد جمعیت آن زیر ۳۰سال سن دارند.

دهمرده اظهار داشت: جمعیت سیستان و بلوچستان بر اساس آخرین آمارها ۲ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۸۰۲ نفر است که بیشترین این جمعیت با ۵۱.۵ درصد در روستاها ساکن هستند.

وی افزود: ۶۵ هزار و ۵۶۵ واقعه ولادت در ۹ ماهه سالجاری در سیستان و بلوچستان ثبت شده که از این تعداد ۳۳ هزار و ۵۷۱ نفر پسر و ۳۱ هزار و ۹۹۶ دختر بوده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: در هر شبانه روز ۲۳۶ واقعه ولادت در این استان ثبت می‌شود.

وی بیان کرد: با وجود اینکه امسال در سیستان و بلوچستان بالاترین نرخ ولادت در کشور را داشته‌ایم اما در همسنجی با مدت مشابه پارسال ۵.۵ درصد با کاهش ولادت روبه رو بوده‌ایم.

حتما بخوانید:  شورای تعیین قیمت بلیت تئاتر تشکیل می‌شود

دهمرده خاطرنشان کرد: ۹ هزار و ۴۷۰ واقعه فوت از ابتدای امسال تا کنون در سیستان و بلوچستان ثبت شده که پنج هزار و ۴۵۹ مورد در بخش مردان و چهار هزار و ۱۵ نفر در حوزه زنان بوده است.

وی گفت: ۲۲ هزار و ۷۰ ازدواج در ۹ ماهه نخست سالجاری در سیستان و بلوچستان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۷۹ مورد طلاق در این استان ثبت شده است.

وی ادامه داد: بیشترین طلاق در سیستان و بلوچستان در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ مردان و ۲۰ تا ۲۴ خانم‌ها بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۸ درصد کاهش طلاق در این استان داشته‌ایم.

دهمرده تصریح کرد: ۱۴۰ هزار و ۳۹۰ شناسنامه مکانیزه در ۹ ماهه امسال در سیستان و بلوچستان صادر شده است.

وی اظهار داشت: ۹ هزار و ۴۳ پرونده در سیستان و بلوچستان در بحث فاقدان شناسنامه تشکیل شده که هفت هزار و ۷۰۸ پرونده رسیدگی و هزار و ۳۳۵ پرونده رد تابعیت شده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ۳۱ هزار و ۱۲ جلد شناسنامه برای فاقدان شناسنامه از اول سال ۹۲ تا پایان آذر ۹۸ در این استان صادر شده است.

وی گفت: یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۸۵۲ هزار و ۳۶۵ نفر افراد بالای ۱۵ سال این استان یعنی ۸۸ درصد این جمعیت تا کنون برای کارت هوشمند ملی اقدام کرده‌اند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *