استقبال شگفت‌انگیز از پیش‌فروش خودرو! استقبال شگفت‌انگیز از پیش‌فروش خودرو! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / استقبال شگفت‌انگیز از پیش‌فروش خودرو!

استقبال شگفت‌انگیز از پیش‌فروش خودرو!

در حالی که امروز سایپا از ساعت ۱۰ صبح پیش‌فروش اینترنتی دو مدل پراید را آغاز کرده بود، تنها ۴۵ دقیقه پس از آغاز فروش، ظرفیت پیش‌فروش این دو مدل خودرو در شهر‌هایی مانند تهران، اصفهان و شیراز به پایان رسیده است، همچنین‌محصولات خودرو را با قیمت حاشیه بازار هفته اول بهمن ماه عرضه شد، اما قیمت اعلام شده بالاتر از نرخ بازار ابتدای بهمن بوده و نزدیک به قیمت فعلی بازار خودرو است.

آغاز فروش فوری خودرو؛ قیمت‌ها نزدیک به نرخ روز!

آغاز فروش فوی خودرو با قیمت‌های نزدیک به بازار!

امروز شرکت ایران خودرو قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را در فروش فوری ۷۲ میلیون تومان اعلام کرده در حالی که قیمت این خودرو در ۷ بهمن ماه در بازار آزاد ۶۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و در اول بهمن ماه ۶۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

«فارس» نوشت: همچنین قیمت پژو ۲۰۶ مدل V8 در فروش امروز ایران خودرو ۸۵٫۵ میلیون تومان اعلام شده در حالی که این خودرو در ۷ بهمن ماه با قیمت ۷۳٫۵ میلیون تومان و در اول بهمن ماه با قیمت ۷۲٫۵ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شده است. در مورد پژو ۲۰۷ دنده دستی نیز باید به قیمت‌گذاری ۹۴٫۵ میلیون تومانی ایران خودرو در فروش فوری امروز اشاره کنیم در حالی که این خودرو در ۷ بهمن ماه با قیمت ۹۱٫۵ میلیون تومان در بازار معامله شده است.

آغاز فروش فوری خودرو؛ قیمت‌ها نزدیک به نرخ روز!

قیمت پژو ۴۰۵ مدل GLX را ۷۲ میلیون تومان اعلام کرده در حالی که قیمت این خودرو ۷ بهمن ماه در بازار ۵۸٫۵ میلیون تومان بوده است. قیمت فروش فوری پژو پارس سال را ۸۱ میلیون تومان اعلام شده در حالی که قیمت این خودرو در ۷ بهمن ماه معادل ۷۲ میلیون تومان و در اول بهمن ماه ۷۱٫۵ میلیون تومان بوده است. 

حتما بخوانید:  پزشک جنجالی تلویزیون: منظورم را بد متوجه شدید

پژو پارس LX نیز امروز با قیمت ۹۴٫۵ میلیون تومان از سوی ایران خودرو عرضه شده در حالی که قیمت این خودرو در هفته اول بهمن ماه ۸۲ میلیون تومان در بازار بوده است. در مورد سمند LX نیز باید به قیمت‌گذاری ۷۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی این خودرو در فروش فوری امروز ایران خودرو دیده شد.  رانا ال‌ایکس نیز امروز با قیمت ۷۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از سوی ایران خودرو عرضه شده که قیمت این خودرو نیز در هفته اول بهمن ماه در بازار ۶۲ میلیون تومان بوده است.

قیمت‌گذاری محصولات سایپا نیز در فروش فوری امروز طوری صورت گرفته که در برخی موارد از نرخ بازار خودرو در هفته اول بهمن ماه بالاتر است و در برخی موارد نیز هم قیمت بازار دهه اول بهمن تعیین شده است.بر این اساس، قیمت تیبا SX امروز از سوی سایپا ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده در حالی که این خودرو در هفته اول بهمن ماه با قیمت ۴۰ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان در بازار معامله شده است. سایپا ۱۳۱ نیز امروز از سوی سایپا ۳۷ میلیون تومان قیمت گذاری شده که هم قیمت این خودرو در بازار هفته اول بهمن ماه است.

قیمت سایپا ۱۵۱ نیز در فروش فوری امروز سایپا ۳۷ میلیون تومان تعیین شده در حالی که این خودرو در هفته اول بهمن ماه در بازار ۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است.در مورد ساینا هم باید به قیمت‌گذاری ۴۷ میلیون تومانی این خودرو در فروش فوری امروز سایپا اشاره کنیم و بگوییم که این خودرو در هفته اول بهمن ماه در بازار ۴۵٫۵ میلیون تومان معامله شده است. هر چند قرار بود در فروش فوری امروز محصولات سایپا، کوئیک نیز عرضه شود، اما نام این خودرو در فروش امروز سایپا وجود ندارد.

حتما بخوانید:  بازگشت فوتبالیست نامدارِ مخالف نظام به کشور؟!

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو نیز می‌گوید: قیمت‌گذاری خودروها در فروش فوری امروز سایپا و ایران خودرو بر اساس قیمت امروز بازار صورت گرفته و علی‌رغم اعلام قبلی، بر مبنای حاشیه‌ بازار دهه اول بهمن ماه اتفاق نیفتاده است.

وی معتقد است: نبود نظارت بر عملکرد خودروسازان باعث شده تا قیمت‌گذاری بر مبنای دلخواه توسط آنها صورت گیرد و قیمت‌های بالایی برای فروش فوری محصولات دو شرکت خودروساز تعیین شود.

مؤتمنی می‌گوید: فروش فوری بخشی از محصولات خودروسازان لازمه تنظیم بازار خودرو است اما با این حال مشخص نیست چرا تا الان این اتفاق صورت نگرفته و اصولاً اگر قرار است خودروها بر مبنای قیمت دهه اول بهمن ماه عرضه شوند، چرا این فروش در همان زمان یعنی ابتدای بهمن ماه صورت نگرفته و به پایان این ماه موکول شده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *