اشرف غنی، توپ را در زمین طالبان انداخت اشرف غنی، توپ را در زمین طالبان انداخت | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اشرف غنی، توپ را در زمین طالبان انداخت

اشرف غنی، توپ را در زمین طالبان انداخت

ایسنا: رئیس‌جمهور افغانستان در نشست کابینه بار دیگر طالبان و پاکستان را مسئول ویرانی‌ها و خونریزی‌ها در افغانستان دانست.

به نقل از رویترز، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفت: من پیش از رفتن خارجی‌ها از افغانستان اعلام کردم که طالبان و پاکستان باید موضع خود در برابر ما را روشن کنند و دیدیم که آنان گزینه جنگ را پذیرفتند و حالا ما باید در برابر آنان ایستادگی کنیم.

اشرف غنی افزود: حالا همه مردم افغانستان بدانند و شک نکنند که مسئولیت همه خونریزی‌ها و ویرانی‌ها در افغانستان به گردن طالبان و پاکستان است؛ چون من اعلام کردم که پاکستان و طالبان تصمیمشان را بگیرند اما آنان تصمیم به جنگ گرفتند.

غنی، ایستادگی در برابر طالبان و حامیان آنان را حکم قرآن خواند و افزود: اگر طالبان فکر می‌کنند می‌توانند ما را به تسلیم وادارند، بدانند که ۱۰۰ سال دیگر هم به این آرمان دست نخواهند یافت و در تمام کشتار و ویرانی‌ها که به وجود بیاید مسئولند و ما مجبوریم که از خاک خود دفاع کنیم.

او اظهار داشت: ما تسلیم نمی شویم. ما با عزت زندگی می‌کنیم و اکنون روز غیرت و عزم و اراده است.غنی معتقد است طالبان اراده‌ای برای صلح ندارند که میز مذاکره را ترک کردند و در پی بهانه‌جویی‌اند. او در همین جلسه بار دیگر اعلام کرد که پاکستان حامی اصلی طالبان است و نمی‌خواهد که این گروه سر میز مذاکره حاضر شود.

غنی پیش‌تر به پاکستان هشدار داده بود که باید سیاستش در قبال دولت افغانستان را روشن کند؛ اینکه دوست است یا دشمن؟ اما او حالا می‌گوید که پاکستان با انتخاب گزینه جنگ و حمایت از طالبان دشمنی خود را اعلام کرده است و باید بداند که مسئول تمام خونریزی‌ها و ویرانی‌ها در افغانستان است.

حتما بخوانید:  چراغ سبز قاضی‌زاده هاشمی به بازگشت وثوقی؟

با شدت گرفتن اتهام‌زنی مقام‌های افغان علیه پاکستان، این کشور هشدار داده است که دولت افغانستان نباید با این اتهام‌های بی‌بنیان روابط دو کشور را خراب کند و ارتباطات دوستانه‌ موجود را از بین ببرد؛ با این حال مقام‌های افغان همچنان معتقدند که پاکستان با حمایت از طالبان و ادامه دادن جنگ در افغانستان، تصمیم خود را گرفته است و اکنون آن‌ها ناچارند  از خاک و وطن خود دفاع کنند و اجازه ندهند طالبان با حمایت پاکستان به قدرت برسد و به اهداف شوم خود در افغانستان دست یابد.    

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *