اعتماد: قدوسی مدرکی علیه خاتمی دارد، رو کُنَد اعتماد: قدوسی مدرکی علیه خاتمی دارد، رو کُنَد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اعتماد: قدوسی مدرکی علیه خاتمی دارد، رو کُنَد

اعتماد: قدوسی مدرکی علیه خاتمی دارد، رو کُنَد

زهیر موسوی در اعتماد نوشت:

کریمی قدوسی در توییتر خود نوشت: «محمد خاتمی یکی از مهره‌های برجسته فتنه ۸۸، در آن ایام جهت جلب حمایت سعودی برای نامزدی میرحسین به ریاض می‌رود و با ملک‌ عبدالله دیدار می‌کند. در آن جلسه عبدالله خطاب به خاتمی می‌گوید: چرا ایران در منطقه و کشورهای عربی فعال است، می‌خواهید دستور بدهم ایران را روی سرتان خراب کنند؟ خاتمی در پاسخ می‌گوید: اعلی‌حضرتا، در صورت رای آوردن ما، از هر جا که امر بفرمایید، خارج می‌شویم…»

مطرح کردن اتهاماتی از این دست به فردی که ممنوع‌التصویر، ممنوع‌المصاحبه، ممنوع‌العروسی، ممنوع‌الختم و در یک کلام ممنوع‌الهمه‌چیز است توسط برخی افراد تندرو نه‌تنها کار دشواری نیست بلکه مسبوق به سابقه است اما سوال این است که چرا یک نماینده مجلس که با رای مردم به بهارستان رسیده، چنین اتهام بی‌ربطی را مطرح می‌کند؟ اگر تا حدی از جزییات جلسه خاتمی با ملک عبدالله با خبر است که می‌داند خاتمی چه جوابی به ملک عبدالله داده است، چرا مستندات آن را در اختیار مراجع قضایی و امنیتی قرار نمی‌دهد؟

اگر مستندی در این باره وجود نداشته باشد و با هدف اتهام‌زنی به رییس دولت اصلاحات این توییت را منتشر کرده، وظیفه هیات نظارت بر نمایندگان است که به این موضوع ورود و صحت این مدعا را جویا شود، هر چند پر واضح است که اگر تندروها چنین سندی از سید محمد خاتمی داشتند، همان سال‌های پس از انتخابات ۸۸ آن را منتشر می‌کردند تا مجازات قطعی او پیش می‌رفتند نه آنکه پس از گذشت ۹سال دوباره ادعاهای خود را منتشر کنند که هواداران‌شان نیز به آن واکنشی نشان ندهند و با بی‌توجهی از آن رد شوند. در این اتهام‌زنی نماینده جبهه پایداری تنها نیست.

حتما بخوانید:  زمان آغاز پخش «پایتخت ۶» مشخص شد

پیش از او در سال ۸۹ رسانه‌های نزدیک به جریان تندرو در بحبوحه اتفاقات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۸۸ چنین موضوع بی‌اساسی را مطرح کرده و از کمک یک میلیارد دلاری خاتمی به کاندیداهای معترض به نتایج به انتخابات خبر دادند. این رسانه‌ها همچنین مدعی شدند که اسناد کمک مالی عربستان در اختیار وزارت اطلاعات وقت قرار گرفته و به زودی با افراد خاطی برخورد می‌شود.

سیدمحمد خاتمی با وجود تمام محدودیت‌هایی که دارد، از چهره‌های تاثیرگذار سپهر سیاسی ایران در دهه نود بود. خاتمی با یک کلیپ چند دقیقه‌ای و کلید واژه «تکرار می‌کنم» منجر به پیروزی قاطع لیست امید در تهران و موفقیت لیست پیشنهادی اصلاح‌طلبان در سایر استان‌های کشور شد. اتفاقی که سبب عصبانیت روزافزون تندرو‌ها از او شد، زیرا هرچه برای تخریب خاتمی وقت و هزینه شده بود، با یک «تکرار» از بین رفت و مردم با اعتماد به خاتمی حماسه‌های اسفند ۹۴ و اردیبهشت ۹۶ را خلق کردند. اما به نظر می‌رسد عده‌ای پروژه تخریب خاتمی را بسیار زودتر از موعد آغاز کرده‌اند، زیرا تا انتخابات مجلس هنوز بیش از یک‌سال فرصت باقی مانده و…

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *