افشاگری قریبیان درباره جایزه‌ای که به نوید نرسید افشاگری قریبیان درباره جایزه‌ای که به نوید نرسید | آوتاف
خانه / اخبار داغ / افشاگری قریبیان درباره جایزه‌ای که به نوید نرسید

افشاگری قریبیان درباره جایزه‌ای که به نوید نرسید

ایسنا: فرامرز قریبیان با اشاره به این‌که «خروج» آخرین فیلم ‌او در سینماست، گفت: در چند سال گذشته و از زمان اتفاقات مربوط به جشنواره‌ای که فیلم “عصبانی نیستم” در آن بود، ماجراهایی پیش آمده که ترجیح می‌دهم دیگر در سینما نباشم چون حوصله بچه‌بازی مسئولان سینمایی را ندارم.

این بازیگر باسابقه سینما در نشست مطبوعاتی فیلم «خروج» درباره بازی در این فیلم که پس از حدود ۸ سال به‌خاطر آن بار دیگر به جشنواره آمده بود، گفت: من نقش‌های معترض را خیلی دوست دارم و از اولین فیلمی هم که بازی کردم، تا به این‌جا همین‌طور بوده و همیشه در مقابل یک قدرتی که می‌توانست ارباب باشد یا حاکمیت، معترض بودم. تا این‌که پس از این سال‌ها رسیدم به فیلم “خروج” که به نظرم بهترین فیلمی است که داشته‌ام چون خودم در حال حاضر یک بخشی (کاراکتر اصلی فیلم) هستم.

او با اشاره به این‌که در این ۸ سال گذشته پس از فیلم “گناهکاران” پیشنهادهای زیادی برای بازی داشته که آن‌ها را دوست نداشته و رد کرده است، ادامه داد: دوست داشتم با فیلمی که آن را دوست داشته باشم حرفه‌ام را پایان دهم. گرچه این کار هم سختی زیادی داشت اما آن‌قدر برایم خوب بود که این‌جا آمدم تا بگویم این آخرین فیلم من است چون دیگر حوصله بچه‌بازی‌های این مسئولان سینمایی را ندارم.

قریبیان در پاسخ به این‌که چه چیزی باعث خداحافظی او از بازیگری در سینما شده است؟ گفت: مسائلی در پشت پرده است که من به همین دلیل سال‌هاست در جشنواره شرکت نمی‌کردم. اما این بار به خاطر این‌که فیلم را دوست داشتم به این‌جا آمدم. عجیب است که در روزهای اول حرف‌های خوبی درباره فیلم گفته می‌شد اما در دو سه روز گذشته جو دیگری پیش آمده و فضا عوض شده است. کسانی که علیه فیلم نوشتند منتقدان دولتی هستند و عجیب است که فیلمی که از آرای مردم خارج شده، سانس‌های فوق‌العاده دارد.

حتما بخوانید:  رهبر انقلاب بعد از ۸ سال در نمازجمعه چه می‌گوید؟

این بازیگر ادامه داد: قبلا هم به آقای صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفته بودم که به جشنواره نمی‌آیم اما برای این فیلم و تصمیمی که داشتم گفتم که به جشنواره می‌آیم.

او درباره یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب شده به خداحافظی از سینما برسد، به ماجراهای چند سال قبل جشنواره فجر و زمانی که داور این رویداد بود، اشاره کرد و گفت: من چند سال قبل زمان فیلم “عصبانی نیستم” که قرار بود به نوید محمدزاده جایزه بدهند، جزو داوران جشنواره بودم و کسی بودم که همان سال این قضیه را علنی کردم.

من این چیزها را (حاشیه‌های اخیر علیه فیلم “خروج”) دیده‌ام. آن سال خودم با یکی از سایت‌های سینمایی تماس گرفتم و گفتم، آیا شما برای مصاحبه صحبت‌ها را ضبط می‌کنید که گفتند بله و من هم توضیح دادم ماجراها را و خواستم از طرف من منتشر کنند. آن روزها آقای رضاداد دبیر بود. می‌دیدم همه پچ‌پچ می‌کنند که اگر فیلم “عصبانی نیستم” را تحویل بگیریم، مجلس گفته که جشنواره را به هم می‌ریزد. می‌شنیدم که می‌خواهند رای را عوض کنند. بعد هم در سالی دیگر پسرم فیلم ۳۶۰ درجه داشت و من تهیه‌کننده فیلمش بودم. اما برخوردهای دیگری دیدم و فیلم از جشنواره حذف شد. به همین دلیل من ترجیح می‌دهم با این شرایط دیگر در سینما نباشم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *