امام‌جمعه اصفهان: پای منبر بیایند، غذا هم بخورند امام‌جمعه اصفهان: پای منبر بیایند، غذا هم بخورند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / امام‌جمعه اصفهان: پای منبر بیایند، غذا هم بخورند

امام‌جمعه اصفهان: پای منبر بیایند، غذا هم بخورند

خبرگزاری ایرنا: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: فضای مجازی در اصل فضای حقیقی است و هر سخنی که علیه دین در این فضا زده می شود، باید با همان روش های نوین روز پاسخ داده شود تا زمینه هدایت آنها فراهم شود.

امام جمعه اصفهان: برای غذا هم پای منبر بیایند خوب است

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد:

* بعضی منبری ها مستقیم می گویند ما باید راجع به عاشورا صحبت کنیم ، بیان همین مسائل راجع به عاشورا صحبت کردن است و به قول آیت الله شهید مطهری اگر امام حسین (ع) امروز بودند با صهیونیست ها می جنگیدند یعنی شمر زمان فرق می کند حالا باید دید چه کسی در برابر اسلام ایستاده است.

* برخی بر اساس احساسات می گفتند “حتی افراد حج نباید بروند و هزینه های آن صرف رفع حوائج مردم کنند چون گره گشایی از مشکلات مردم از مساله واجب تر است” در حالی که معلوم نیست تشخیص واجب بودن این مساله را بر اساس کدام معیار بیان می کنند؟ زیرا اهمیت حج به گونه ای است که امام حسن مجتبی (ع) ۲۵ مرتبه با پای پیاده راهی حج شدند و نشان می دهد یک کار مهم دینی، اجتماعی و ارزشی دینی است که بایدبه جای خود و رسیدگی به فقرا و مستمندان نیز به جای خودش باشد.

*علاوه بر این بخشی از این غذاها و نذورات برای فقرا هزینه می شود و فقرا می خورند و بیشتر فقرا در همین ایام می توانند غذای گرمی تهیه کنند و هر دو جنبه را دارد و هم باعث رونق مجالس روضه می شود و حتی اگر کسی پیدا شود که برای غذا هم پای سخنرانی بیاید باز هم باعث قدمی می شود به سمت آشنا شدن با معارف دینی برداشته شود و زمینه هدایت و آشنایی با معارف دینی فراهم شود.

حتما بخوانید:  کنایه صدف بیوتی به طرح ضداینترنتِ مجلس

* اضافه بر این بسیاری از خیرین و نیکوکارانی که برای روضه و مجالس عزای حسینی هزینه می کنند همان کسانی هستند که برای اموری چون کمک به فقرا و نیازمندان هزینه می کند و لذا اینکه گفته شود همه هزنیه های خیر باید برای رسیدگی به فقرا هزینه شود و سایر جنبه های دین را مانند ارزش این اجتماعات در نظر نگیریم سخنی اشتباه است.

* از سوی دیگر انجام کارهای تدارکاتی برای مجالس روضه توسط جوانان و نوجوانان مانند چای دادن به مردم و نذری دادن فرصتی برای تمرین تعاون، همکاری و مشارکت است و خود نیز عملی عبادی و دینی است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *