انتقادات تند احمد خاتمی از حسن خمینی و همتی انتقادات تند احمد خاتمی از حسن خمینی و همتی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / انتقادات تند احمد خاتمی از حسن خمینی و همتی

انتقادات تند احمد خاتمی از حسن خمینی و همتی

ایلنا: یک عضو فقهای شورای نگهبان از سیدحسن خمینی (نوه امام) و همتی (نامزد انتخابات ریاست جمهوری) به شدت انتقاد کرد.

ش

احمد خاتمی:

* این دوره بیش از دوره های دیگر اهمیت دارد به این دلیل که دشمنان همه امیدشان این است که انتخابات در فضای سرد برگزار شود و به کوری چشم آنها ان شاء الله فضای انتخاباتی فضای گرمی خواهد بود. رقبا هم در رقابت ها مراقبت کنند و کاندیداهای دیگر و نظام و دین و مذهب را تخریب نکنند.

* (با اشاره به اظهارات همتی درباره حجاب): معنی ندارد کاندیدایی بگوید چرا خانمی که در ماشین نشسته را دعوت به حجاب می کنید؟ ماشین فضای عمومی است و حجاب هم جزو متن دین است امر به حجاب هم امر به دین است و این کاندیدا بعدا می خواهد بیاید و قسم بخورد من به اسلام عمل می کنم. از کاندیداهای مورد تائید می خواهم که مراقب حرف هایشان باشند و تخریب نکنند و تهمت نزنند و خلاف واقع نگویند و من به عنوان عضوی از شورای نگهبان می گویم بینی و بین الله ما مطلقا در احراز و عدم احراز کاری به جناح و جریان نداشتیم آنچه معیار بود، قانون بود که همان هم از ما انتظار هست.

* تفاوت بین احراز و رد صلاحیت این است که ما یک عدم احراز داریم یعنی برای ما روشن نشده این می تواند کشور را اداره کند و این شرایط را دارد یا نه؟ یک احرازالعدم داریم یعنی اینکه می دانیم بی عرضه است و نمی تواند کشور را اداره کند و ما هرگز این را نگفتیم. گفتیم ما به اینجا نرسیدیم که این آقا بتواند. قانون اساسی هم گفته باید احراز شود. پس بنابراین هرگز عدم احراز این نیست که این آقا بی عرضه است و ما این را نگفتیم و گفتیم ما به این نرسیدیم. در خطبه های تلویزیونی هم گفتم هرگز عدم صلاحیت برای ریاست جمهوری این نیست که این آقا دیگر در هیچ جا صلاحیت ندارد. چه کسی این حرف را زده؟ در این عرصه این آقا شرایط ندارد. چه بسا در عرصه های دیگر واجد شرایط باشد و خوب هم بتواند اداره کند.

حتما بخوانید:  خودسوزی یک مرد در میدان ٣١ نارمکِ تهران

* (اشاره تلویحی به سخنان اخیر سیدحسن خمینی) دو برخورد بعد از رد صلاحیت ها وجود داشت. یکی برخورد وقیحانه ای بود که شورای نگهبان را فحش باران کردند و همچنان دارند به شورای نگهبان فحش می دهند.

* و برخورد دوم نجیبانه بود کسانی که رد صلاحیت شدند برخورد نجیبانه کردند و گفتند ما آماده خدمت بودیم اما این خدمت فراهم نشد. هنوز هم سفارش می کنم به همه عزیزانی که صلاحیتشان احراز نشده با رفتارشان با برخوردشان با متانت شان و با دعوت مردم به پای صندوق های رأی این برخورد نجیبانه را به تعبیر مقام معظم رهبری داشته باشند.

* انتخابات از آن شما است نه تنها خودتان بیایید بلکه دست کسانی که واجد رای هستند را منطقی و خردورزانه بگیرید و پای صندوق های رای بیاورید. حضور حداکثری یک وظیفه و یک تکلیف و یک حق است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *