انتقاد علم‌الهدی از افزایش نامتعارف اجاره‌بها انتقاد علم‌الهدی از افزایش نامتعارف اجاره‌بها | آوتاف
خانه / اخبار داغ / انتقاد علم‌الهدی از افزایش نامتعارف اجاره‌بها

انتقاد علم‌الهدی از افزایش نامتعارف اجاره‌بها

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی بدون حضور نمازگزاران و به صورت استودیویی از طریق نمایشگرهای صحن‌های متبرک پخش شد، به تفسیر سوره مبارکه «فجر» پرداخت.

وی اظهار داشت: خداوند در قسمت نخست سوره «فجر» در آیات مبارکه ۶ تا ۱۱ به «تبیین فروپاشی قدرت‌های استکباری» و در آیات ۱۵ تا ۱۶ به «تبیین انحراف در ارزش‌گذاری انسانی از دیدگاه کرامت الهی» می‌پردازد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: انحراف در ارزش‌گذاری انسان‌ها از نظر کرامت الهی موجب شکل گیری استکبار است، برخی می‌پندارند اگر یک انسان، در زندگی مادی، رفاه داشت، مورد «کرامت الهی» است و اگر دچار تنگنا شد، آن شخص مورد «اهانت الهی» قرار گرفته است.

انتقاد علم‌الهدی از افزایش نامتعارف اجاره‌بها

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه خداوند این انحراف و ارزش‌گذاری را رد کرده است، افزود: استکبار از انحراف در ارزش‌گذاری‌ها به وجود می‌آیند. زیرا آن‌ها در دیدگاه خود این انحراف را دارند که معیار کرامت، ثروت و پول و معیار اهانت، ذلت، خواری و فقر اقتصادی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: جریان‌های قدرت و ثروت برای خودشان امتیازی کرامت‌گونه و برای انسان‌های مستضعف و آسیب‌پذیر، امتیازی اهانت‌گونه قائل می‌شوند. همین انحراف، منشاء پیدایش استکبار است و امروز شما در دنیا مشاهد می‌کنید استکبار غرب و آمریکایی، مولود نظام سرمایه‌داری است. چرا که این نظام، بر اساس چنین بینش انحرافی به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: مولود این نظام، استکباری است که امروز انسان‌های مستضعف در همه کره زمین از جنایت آن به تنگ آمده‌اند و حتی مردمی که در سرزمین استکبار یعنی آمریکا زندگی می‌کنند به پاخاسته‌اند و مجسمه «کریستف کلمب» را به آتش کشیدند. این حرکت در کنار سایر اقدامات انقلابی مردم آمریکا بر علیه نظام استکباری، نشان از یک پیام و قیام برای براندازی استکبار است.

حتما بخوانید:  نمکی: در روز‌های اُفتِ کرونا به رهبری نامه نوشتم

امام جمعه مشهد تصریح کرد: «کریستف کلمب»، کاشف قاره آمریکا بود و مسئله استکبار نژادی را در این سرزمین به وجود آورد. اکنون مجسمه این شخص که منشاء استکبار نژادی و جهانی است به دست معترضان می‌سوزد و نابود می‌شود و این حرکت، یک پیام از سوی مردم این سرزمین به همراه دارد که انشاءالله براندازی استکبار آمریکایی خواهد بود.

آیت‌الله علم الهدی با بیان اینکه خداوند در سوره مبارکه «فجر» بعد از تبیین فروپاشی جریان استکبار می‌فرماید «‌فَصَبَّ عَلَیْهِمْ رَبُّکَ سَوْطَ عَذَابٍ إِنَّ رَبَّکَ لَبِالْمِرْصَادِ»، گفت: تازیانه‌های عذاب در سرزمین مستکبرین به ‌وجود آمده است و آن تازیانه‌های عذاب با مردم به پاخاسته آمریکا بر پیکر استکبار در حال فرود آمدن است.

وی بیان کرد: خداوند متعال در آیه مبارکه «کَلَّا بَلْ لَا تُکْرِمُونَ الْیَتِیمَ وَلَا تَحَاضُّونَ عَلَى طَعَامِ الْمِسْکِینِ» در سوره شریفه «فجر»، معیار ارزش‌گذاری کرامت انسانی را «توجه به خانواده‌های بی‌سرپرست» و «اطعام ایتام» دانسته است. به این معنا که هر اندازه برای یتیم و خانواده‌های بی‌سرپرست احترام قائل شوید به همان میزان، کرامت حق شامل حال شما خواهد شد.

امام جمعه مشهد رزمایش «مواسات و همدلی» که توسط نهاد‌ها، تشکل‌های مردمی و جریان‌های متدین در مساجد برای کمک به نیازمندان راه افتاد را مصداق برجسته «اطعام مساکین» دانست و افزود: این موفقیت به لطف خداوند و در یک حرکت با هماهنگی کامل جریان‌های مردمی و دینی با فتوای رهبر معظم انقلاب، نصیب جامعه ما شد و در این رزمایش مردم، جامعه مهدوی را در معرض نمایش سایر کشورها گذاشتند.

آیت‌الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در شرایط کنونی افزایش اجاره بها مَسکن خانواده‌های آسیب‌پذیر را در تنگنا قرار داده است، بیان کرد: امروزه اجاره سنگین مَسکن مشکلی است که بعضی از خانواده‌ها را تا مرز اضطراب پیش برده و از دولت محترم و وزیر راه و شهرسازی انتظار داریم در یک اقدام جدی معتدل کردن اجاره‌بهای مَسکن و پیشگیری از این التهاب را در دستور کار قرار دهند.

حتما بخوانید:  وضعیت ممنوعیت تردد خودروها در آستانه تعطیلات

وی عنوان کرد: قیمت مسکن از مرداد ماه سال ۹۲ تا اردیبهشت ماه سال جاری ۴۵۰ درصد افزایش داشته است و در طی این چند سال ۴ تا ۵ برابر شده است که این، ثمره مدیریت غلط است و دولت باید مشکل و خسارت وارده را جبران کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا به مسئله افزایش اجاره‌بهای مسکن ورود کنند و این موضوع به عنوان یک طرح دو فوریتی در مجلس مطرح شود و همچنین قوه قضائیه با توجه به اصول شرعی و قانونی، راهکاری را برای کاهش اجاره‌بهای مسکن به ویژه اقشار آسیب‌‌پذیر در نظر بگیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: لازم است که قوه قضائیه، قوه مقننه و قوه مجریه دست به دست یکدیگر بدهند و با هماهنگی کامل، در صدد رفع مشکل اجاره‌بهای مسکن که عامل اضطراب مردم ما شده است، برآیند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *