انجمن کامیون‌داران: اعتصاب نکردیم انجمن کامیون‌داران: اعتصاب نکردیم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / انجمن کامیون‌داران: اعتصاب نکردیم

انجمن کامیون‌داران: اعتصاب نکردیم

خبرگزاری ایلنا: دبیر کانون انجمن های صنفی کامیون داران با بیان اینکه حمل و نقل متوقف نشده اما نبود لاستیک و قطعات یدکی در بازار روند را کند کرده است،‌ گفت: وزارت صنعت به تعهداتش در عرضه لاستیک و نظارت بر بازار عمل نکرد.

احمد کریمی با بیان اینکه مهمترین مطالبه کامیون‌داران تامین لاستیک مورد نیاز است، گفت: مهمترین مشکل نبود لاستیک در بازار و لوازم و قطعات یدکی و افزایش جهشی آنها است.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نتوانست به تعهدات خود عمل کند و امروز ما با مشکل جدی در بحث تامین لاستیک مواجه هستیم.

انجمن کامیون‌داران: اعتصاب نکردیم، لاستیک نداریم

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران با اشاره به جلسه روز گذشته در کمیسیون عمران مجلس با حضور نمایندگان برخی از وزارتخانه‌ها گفت: روز گذشته نمایندگان مجلس تذکر جدی به نمایندگان وزارت صمت دادند و آقای سینکی به نمایندگی از وزارت صمت در جلسه روز گذشته حضور داشت.

وی افزود: قرار بر این شد که ارز مورد نیاز برای واردات ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک تامین شود. همچنین طبق دستور معاون اول رئیس جمهوری تعرفه واردات لاستیک از ۲۰ درصد به ۵ درصد کاهش پیدا کرد. بنابراین به زودی لاستیک بیشتری وارد بازار خواهد شد.

کریمی با بیان اینکه متاسفانه وزارت صمت هیچ اشرافی به این بازار ندارد، گفت: روز گذشته آمار و ارقامی از وضعیت بازار لاستیک ارائه کردند که هیچ یک درست نبود و مورد تعجب نمایندگان مجلس و افراد حاضر در جلسه قرار گرفت.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران با تاکید بر اینکه مشکلات امروز برای کامیونداران ناشی از بی‌تدبیری وزارت صمت است، گفت: در حال حاضر قیمت لاستیک به چهار برابر نسبت به دی ماه سال گذشته رسیده است حال اگر لاستیک در بازار با همین قیمت هم پیدا شود بخشی از مشکلات حل می‌شود. مشکل این است که همین لاستیک گران هم در بازار نیست.

حتما بخوانید:  منوچهر هادی: چرا اشک خانواده من را در می‌آورید؟

وی با بیان اینکه مسئولان وزارت صمت شفافیت در گفتار ندارند، ادامه داد: ۴۰ درصد از میزان مصرف لاستیک مورد نیاز در بازار وجود دارد اما ۱۰ درصد آن عرضه می‌شود و مابقی احتکار شده است. واقعیت این است که احتکار در این شرایط طبیعی است اما چرا وزارت صمت هیچ نظارتی به بازار نداشته است.

کریمی با تاکید بر اینکه نگران ورود لاستیک‌های تاریخ انقضا گذشته هستیم، گفت: در حال حاضر لاستیک‌های ۲۰۱۶ در انبار دپو شده است.

البته هر چند از تاریخ تولید این لاستیک‌ها دو سال گذشته است اما اگر در محیط سر پوشیده قرار گرفته باشند و روی هم انباشته نباشند مدت زمان مناسب برای مصرف افزایش پیدا می‌کند ولی به هر حال به رانندگان توصیه کرده‌ایم این لاستیک‌ها را در محور عقب خودروی خود استفاه کنند.

وی درباره آخرین وضعیت فعالیت رانندگان اظهار داشت: حمل و نقل جریان عادی خود را دارد بخشی از عدم تردد کامیون‌ها در سطح کشور به این دلیل است که لاستیک و قطعات برای حرکت کامیون‌ها وجود ندارد و ناوگان را زمین‌گیر کرده است که این به معنای اعتصاب نیست.

کریمی تاکید کرد: آمار صدور بارنامه نشان می‌دهد حمل و نقل در سطح جاده‌ها متوقف نشده اما کند است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *