انصاریان: نترسید، مراسم محرم را برگزار کنید انصاریان: نترسید، مراسم محرم را برگزار کنید | آوتاف
خانه / اخبار داغ / انصاریان: نترسید، مراسم محرم را برگزار کنید

انصاریان: نترسید، مراسم محرم را برگزار کنید

خبرگزاری فارس: نخستین همایش از سلسله نشست‌های علمی هیأت‌های مذهبی به عنوان کرونا و چالش‌های پیش روی هیأت‌ها عصر امروز پنجشنبه ۲ مردادماه در حسینیه و کتابخانه آیت‌الله حائری طبسی در استان قم با حضور حجج اسلام میرباقری، سیدحسین مومنی، بندانی نیشابوری، حسین انصاریان، احمد واعظی،‌ موسوی مطلق،‌ میرزامحمدی، محمد جواد زمانی، عزت زمانی و مداحانی همچون مالکی‌نژاد، آصی، عطایی و شالبافان برگزار شد.

حجت الاسلام حسین انصاریان مفسر قرآن کریم در این مراسم اظهار داشت: یک مرتبه آیت الله مرعشی در کشتی با کشیشی هم صحبت می‌شود که از ایشان می‌پرسد، عالم کدام مذهب اسلام هستی و ایشان می‌فرمایند: شیعه اثنی‌عشری. می‌گوید خوش به حال شما. این مکتب دارای امتیازات بسیاری است که یکی، آن است که ما برای جمع کردن مردم در کلیسا باید دعوتنامه بفرستیم و مشروب تهیه کنیم. در غیر این صورت مردم حضور پیدا نمی‌کنند اما شما مشکلی برای جمع شدن جمعیت ندارید، روی یک پرچم سیاه یا رنگی می‌نویسید «یا حسین» و دوماه مردم برای شرکت در جلسات سر و پا نمی‌شناسند.

انصاریان: نترسید، مراسم محرم را برگزار کنید

وی افزود: تنها دولتی که ۱۴۰۰ سال است، هر جلسه هزینه نیروهای اداری خود را تامین می‌کند، دولت امام حسین علیه السلام است. افراد وابسته به امام حسین عجیب دست به جیب هستند، یعنی خود کارمندان این دولت، خرجش را تامین می‌کنند و حتی مشخص نیست هر سال چندین میلیارد پول در این دستگاه خرج می‌شود.

انصاریان گفت: مسئله برپا کردن جلسات امام حسین علیه السلام، عزاداری و گریه برای ایشان از افضل قربات است ولی در شرایط فعلی به جان امام حسین قسم می‌خورم که از افضل واجبات است و فراتر از این حرف‌ها رفته است. در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری بسیاری شده است تا چراغ این مجالس را خاموش کنند، اما خاموش نشده و نخواهد هم شد زیرا «تا خداوندی خدا برجاست، پرچم شاه کربلا برپاست».

حتما بخوانید:  سقوط رتبه تلگرام در ایران و جهان

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه در دستگاه امام حسین سه روز خاص تاسوعا، عاشورا و اربعین وجود دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم تا بهره‌دهی بالای خود را داشته باشد، تصریح کرد: اولین جلسه روضه‌ای که برای امام حسین علیه السلام برپا شد، دو نفره بود که مستمعش حضرت آدم و گوینده آن جبرئیل بود که تعالیم خداوند را برای حضرت آدم خواند. یعنی اولین کسی که برای امام حسین علیه‌السلام روضه خواند، خود پروردگار بوده است. جبرئیل براساس تعالیم پروردگار برای حضرت آدم روضه‌ خواند و این جلسه روضه ادامه داشت تا به نوح و بعد ابراهیم رسید و نهایتاً خداوند به موسی در کوه طور فرمود هرکسی برای حسین علیه السلام یک درهم خرج کند تا ۷۰ برابر برای جبران نکنم، آرام نمی‌گیرم. این نشان‌دهنده عظمت جلسه امام حسین علیه السلام است.

وی با اشاره به اینکه گریه امام زمان بر امام حسین علیه السلام صرفا در ماه محرم نیست و به فرموده خودشان صبح و شب برای ایشان گریه می‌کنند تصریح کرد: این مسئله درس برای ما دارد که برای جلسه امام حسین (ع) باید تمام تلاش خود را داشته باشیم.

انصاریان افزود: حضرت زینب (س) می‌فرماید امام حسین (ع) ۳۷ سال در زمان امیرالمومنین زندگی کرد و پدر هر زمان بنا داشت او را صدا کند، از روی ادب و احترام می‌ایستاد و می‌فرمود: بابی انت یعنی پدرم فدایت.

این سخنران مذهبی با اشاره به اینکه جلسات امام حسین (ع) سود بسیاری دارد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید برگزار شود که خدا این جلسات را یاری می‌کند، گفت: در شب‌های قدر ۱۷۰ نفر را داخل حسینیه همدانی‌ها جای دادیم و در خیابان حتی فرش هم پهن نکردیم، اما از سه راه امین حضور تا میدان قیام، جمعیت مانند هر سال حضور پیدا کرد و بعد از آن نیز هیچ گزارشی به حسینیه واصل نشد که بچه یا پدر و مادری در این جلسه مبتلا به کرونا شده است. حال اهمیت جلسه امام حسین علیه السلام کجا و جلسات احیای شب‌های قدر کجا؟ احیای ماه رمضان زنده بودنش به زنده بودن جلسات امام حسین علیه‌السلام است، به‌گونه‌ای که یکی از اعمال سفارش شده در این سه شب زیارت امام حسین علیه‌السلام است.

حتما بخوانید:  گزارش متفاوت صداوسیما از تیراندازی‌های پلیس

وی تاکید کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلسات را با عشق و شوق برگزار کنید و نترسید! این جلسات ضامن دین و کار خیر است و در این راه نیز از مقام معظم رهبری نباید خرج کرد که واقعا گناه دارد. من به واسطه‌ای از ایشان شنیده‌ام که نظرشان آن است، جلسات محرم هر چه پرشورتر باید برگزار شود زیرا این جلسات ضمانت دین است.

انصاریان تصریح کرد: امام زمان (عج) می‌فرماید حسین (ع) بازوی دین و تکیه‌گاه قرآن است.

این مفسر قرآن کریم در پایان خاطرنشان کرد: در شب‌های احیا دعا کردم که خدایا ما گناهکاریم و اقرار هم داریم، ما را نسبت به ماه رمضان جریمه کردی، اما به گریه‌های شب یازدهم حضرت زینب (س)، ما را با محرم جریمه نکن که طاقت نخواهیم داشت.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *