انفجار گاز در رباط‌کریم ۹ نفر را به‌کام مرگ کشاند انفجار گاز در رباط‌کریم ۹ نفر را به‌کام مرگ کشاند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / انفجار گاز در رباط‌کریم ۹ نفر را به‌کام مرگ کشاند

انفجار گاز در رباط‌کریم ۹ نفر را به‌کام مرگ کشاند

ایسنا: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران از افزایش شمار جانباختگان حادثه انفجار و ریزش یک ساختمان در رباط کریم به ۹ تن و مصدومیت ۹ نفر خبر داد و گفت: عملیات جستجو و آوار برداری از سوی نیروهای هلال احمر و سایر دستگاه‌های امدادی انجام و ساعت ۷:۳۰ صبح امروز پایان یافت.

شاهین فتحی در این باره اظهار کرد: ساعت ۲۰:۱۰ شب گذشته ریزش ساختمانی سه طبقه در محله شیرین در رباط کریم به جمعیت هلال احمر اعلام شد.

ساعت ۱:۳۷ ـ فتحی ادامه داد: پس از اعلام حادثه به سرعت سه تیم امداد و نجات از هلال احمر رباط کریم به همراه یک تیم سگ های زنده یاب به محل حادثه اعزام شدند.

فتحی با بیان اینکه با ارزیابی اولیه مشخص شد نفراتی زیر آوار ناشی از حادثه مانده‌اند، گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با همکاری آتش نشانی و دیگر عوامل امدادی و خدماتی تا کنون حدود ٩ نفر را از زیر آوار را نجات دادند که حال عمومی این افراد مساعد گزارش شده است.

وی در ادامه اعلام کرد: با توجه به اینکه گفته می شود در این ساختمان یک مهمانی در حال برگزاری بوده تعداد نفراتی که ممکن است زیر آوار مانده باشند به صورت دقیق مشخص نیست. بر همین اساس باید آواربرداری به صورت کامل انجام شود تا از عدم حضور فرد دیگری زیر آوار اطمینان حاصل کرده و یا در صورت زیر آوار ماندن فردی برای نجات او اقدام کنیم.

انفجار گاز در رباط‌کریم ۹ نفر را به‌کام مرگ کشاند

فتحی در خصوص تعداد جانباختگان این حادثه گفت: بر اساس گزارش ها در این حادثه تا کنون ۵ نفر جان خود را از دست داده اند و احتمال افزایش تعداد جانباختگان وجود دارد.

حتما بخوانید:  جهانگیری: از توان مدیریتی بالا در کشور برخورداریم

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران، عملیات برای نجات سایر افرادی که ممکن است زیر آوار باشند ادامه دارد و عوامل هلال احمر به ویژه تیم سگ های زنده یاب، در حال انجام عملیات جستجو و نجات هستند.

وی افزود: در این عملیات ۲۶ نفر نیروی عملیاتی هلال احمر در محل حضور یافتند.

ساعت ۲:۳۵ _ فتحی در ادامه از افزایش شمار جانباختگان این حادثه خبر داد و در این باره گفت: با عملیات نیروهای امدادی حاضر در محل و انجام آوار برداری تا این لحظه تعداد جانباختگان این حادثه به ۶ نفر رسیده است و عملیات جستجو همچنان ادامه دارد.

ساعت ۳:۰۰ _ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران همچنین دقایقی پیش در خصوص علت وقوع این حادثه اظهار کرد: کارشناسان حاضر در محل احتمال می دهند که حادثه به دلیل نشت یا انفجار گاز رخ داده باشد.

وی درباره احتمال افزایش جانباختگان این حادثه نیز گفت: تا آخرین لحظه باید بر احتمالات تکیه کنیم و از این مطمئن شویم که فردی زیر آوار نمانده باشد به همین دلیل فعلا عملیات جستجو از سوی نیروهای هلال احمر و سایر دستگاه‌های امدادی ادامه دارد.

ساعت: ۷:۳۰ ـ فتحی گفت: در ادامه عملیات پیکر سه فرد جانباخته دیگر توسط امدادگران از زیر آوار بیرون آورده شد و این حادثه ۹ کشته و ۹ مصدوم بر جای گذاشت. پیکر آخرین نفر حدود ساعت ۷:۳۰ صبح امروز از زیر آوار بیرون کشیده شد. پس از آن نیز عملیات آواربرداری و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در رباط کریم به پایان رسید.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *