این زن، افتخار ایران است آقای ارجمند این زن، افتخار ایران است آقای ارجمند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / این زن، افتخار ایران است آقای ارجمند

این زن، افتخار ایران است آقای ارجمند

مونا کلهران مقدم در «جماران» به تاریخ‌سازی دختر وزنه بردار ایران درست مدتی بعد از اظهارات داریوش ارجمند در مورد زنان وزنه بردار پرداخته است.

در همین رابطه لینک زیر را بخوانید:

تاریخ‌سازی دختر وزنه‌بردار ایران

ویدیو وایرال شده در فضای مجازی از داریوش ارجمند. جدید است یا قدیمی مهم نیست، مهم حرف های عجیبی بود که او درباره وزنه برداری بانوان زد و گفت: «خدا زن را آفرید تا ۲۷۷ کیلو وزنه بزند؟ وزنه برداری ورزش زنان نیست ، وزنه‌زدن زنان باعث از دست‌دادن قدرت باروری آن‌ها می‌شود. آن ها باید وزنه بزنند تا بهترین وزنه بردار جهان باشند یا باید بهترین مادر دنیا باشند.»

این زن، افتخار ایران است آقای ارجمند

چند هفته ای از این ویدیو گذشته بود که یکتا جمالی دختر وزنه بردار ایران پرچم ایران را بالا برد، کاری کرد کارستان. کاری کرد که خیلی ها منتظرش بودند. سه مدال برنزی که او در مسابقات جهانی گرفت نامش را سنجاق کرد به سینه تاریخ. حالا هر وقت که حرف از اولین ها در وزنه برداری بانوان به میان بیاید تا سال ها سال بعد همه از یکتا جمالی نام خواهند برد.

آقای ارجمند برایتان مهم باشد یا نه؟ به شما بر بخورد یا نه؟ ناراحت بشوید یا نه؟ باید بگویم که یکتا کار بزرگی کرد. هر چند با حرف هایی که زده اید می دانم از این خوش تان نمی آید (مگر اینکه نظرتان تغییر کرده باشد) اما این زن افتخار ایران است. استاد؛ خاطر شما هم برای مان عزیز است اما چه خوب بود قبل از اینکه سال ها تلاش فدراسیون وزنه برداری، سال ها تلاش دختران این سرزمین و سال ها امید و آرزوی نسلی را زیر سوال ببرید تحقیق کوچکی می کردید. از یکی دو پزشک متخصص سوال می کردید و به این شکل دخترانی که دارند در رشته مورد علاقه شان تلاش می کردند را ناامید نمی کردید.

حتما بخوانید:  شمار فوتی‌های کرونا به کمتر از ۴۰ نفر رسید

گاهی حرف ها، نیش و کنایه ها و اظهاراتی از این دست، یکدفعه مثل قرقره ای که از دست در می رود روی زمین می افتد و دیگر نمی شود پیدایش کرد. اگر امروز یکتا جمالی پرچمدار است، اگر امروز با بغض روی سکوی اهدای مدال می ایستد و اگر امروز سه مدال به وزنه برداری ایران می رسد نتیجه سال ها تلاشی است که خیلی ها کشیده اند و دیده نشده اند. خیلی هایی که شاید حالا در این جمع نباشند اما افتخاری که کسب شده متعلق به همه است. آقای ارجمند این دختر و دخترهایی مثل یکتا افتخار ایران هستند و می توانند ورزش کنند،وزنه بزنند و اتفاقا بهترین مادران دنیا هم شوند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *