بارش‌های نگران‌کننده در راه خوزستان و لرستان بارش‌های نگران‌کننده در راه خوزستان و لرستان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بارش‌های نگران‌کننده در راه خوزستان و لرستان

بارش‌های نگران‌کننده در راه خوزستان و لرستان

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن تشریح روند فعالیت سامانه بارشی از فردا تا روز دوشنبه (۲۳ تا ۲۶ فروردین)، از شدت گرفتن بارش باران در جنوب لرستان و شمال خوزستان در روز آینده خبر داد.

احد وظیفه اعلام کرد: امروز پنجشنبه (۲۲ فروردین)، برای دامنه‌های زاگرس در غرب و شمال غرب کشور بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین امروز برای مناطقی از جنوب شرق و شرق بارش پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

بارش‌های نگران کننده در راه خوزستان و لرستان

وی با بیان اینکه فردا (جمعه ۲۳ فروردین)، با ورود سامانه بارشی از غرب علاوه بر مناطق فوق در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، رگبار باران، گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: بارش فردا در جنوب کردستان، شمال کرمانشاه، جنوب لرستان، شرق ایلام، شمال غرب خوزستان و مناطقی از اصفهان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در روز شنبه ۲۴ فروردین در شرق، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران و سمنان بارش پیش‌بینی می‌شود، گفت: با تقویت سامانه بارشی در جنوب کشور، بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق در جنوب، مرکز، جنوب شرق و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد نیز آغاز می‌شود.

به گفته وظیفه، در روز شنبه ۲۴ فروردین، شدت بارش در شمال فارس، غرب یزد، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود، بنابراین آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

حتما بخوانید:  سفر به کیش گران‌تر است یا استانبول؟

وی با اشاره به اینکه یکشنبه ۲۵ فروردین گستره فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور خواهد بود، گفت: شدت بارش در شمال یزد، شرق اصفهان و سمنان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، گلستان، شرق مازندران، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود. همچنین دوشنبه این سامانه در نوار شرقی فعال خواهد بود و از اواخر وقت به تدریج از کشور خارج می‌شود. لازم به ذکر است بعد از ظهر جمعه و طی روز شنبه دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان در مورد وضع آب و هوا در پایتخت طی دو روز آینده گفت: فردا هوای تهران نیمه ابری تا ابری، در بعدازظهر همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد است. همچنین پس‌فردا آسمان تهران ابری، همراه با بارش باران و گاهی وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۲۲ و ۱۲ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *