بالاخره آیت‌الله جنتی موافق «سپنتا» بود یا مخالف؟ بالاخره آیت‌الله جنتی موافق «سپنتا» بود یا مخالف؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بالاخره آیت‌الله جنتی موافق «سپنتا» بود یا مخالف؟

بالاخره آیت‌الله جنتی موافق «سپنتا» بود یا مخالف؟

وب سایت مثلث آنلاین: «عکس جلسه مجمع برای زمان رای‌گیری درباره سپنتا بود، اما آیت‌الله جنتی عصبانی نبود.» این اظهارات محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خط بطلانی بر اظهارات افراد و رسانه‌هایی بود که ادعا داشتند عکس منتشر شده مربوط به زمان رای‌گیری برای پرونده سپنتا نیکنام نبوده است.

باهنر: عکس جنجالی مجمع مربوط به «سپنتا» بود

گفتگوی محمدرضا باهنر را در ادامه بخوانید:

آقای مهندس! از جلسه اخیر مجمع تشخیص تصویری جنجالی منتشر شده که مربوط به زمان رای‌گیری در مورد ماجرای سپنتا نیکنام است. شما که در این جلسه حضور داشتید، بفرمایید این تصویر همان جلسه است یا آن‌گونه که دکتر کدخدایی می‌گویند، ربطی به این رای‌گیری ندارد و مربوط به مصوبه دیگری است. همه بحث در مورد عکس هم این است که به گواه همین تصویر همه موافق عضویت آقای سپنتا بوده‌اند و فقط آقای جنتی مخالف بوده‌اند.

بله، تصویر همین مصوبه است. اما نکته این است که همه موافق نبودند. باید دو توضیح مهم در این رابطه داد. اتفاقا در این جلسه خیلی‌ها به نفع نظریه شورای نگهبان صحبت کردند. آیت‌الله مدرسی‌یزدی مفصل در این مورد صحبت کردند، اما آقای جنتی حتی یک کلام نه موافق و نه مخالف صحبت نکردند. اینکه آقای جنتی تمام توانش را به کار بست تا رای آورده نشود درست نیست. سخنگوی شورای نگهبان، آقای دکتر کدخدایی دفاع کردند. برخی دوستان دیگر هم در مقام موافق و مخالف صحبت کردند. این جوی که رسانه‌ها راه انداختند آیت‌الله جنتی خیلی عصبانی بودند درست نیست.

یعنی شما می‌فرمایید غیر از آقای جنتی مخالفان دیگری هم وجود داشتند؟

بله.

پس چرا در این تصویر فقط دست ایشان پایین است؟

حتما بخوانید:  خانم کارگردان دست از سَر عمارت تاریخی بَرنمی‌دارد

عکس از زاویه‌ای دیگر گرفته شده است. حدود یک‌چهارم حضار مخالف بودند. حداقل ۷، ۸ نفر مخالف بودند. دقیقا جایی که دوربین قرار گرفته پشت این دوربین حداقل هفت یا هشت نفر مخالف حضور دارند.

درکنار اظهارات محمدرضا باهنر یکی دیگر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام که نخواست نامش فاش شود تایید کرده است که عکس منتشر شده مربوط به زمان رای‌گیری درباره پرونده سپنتا نیکنام بود.

همچنین حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفتگو با روزنامه اصولگراری «فرهیختگان» می گوید: از نظر او آیت الله جنتی موافق ادامه فعالیت «سپنتا» در شورای شهر یزد بوده است.

گفتگوی کوتاه مصباحی مقدم را در ادامه بخوانید:

خاطرتان هست که رای آیت‌ا… جنتی در رای‌گیری درمورد حضور یا عدم حضور آقای سپنتا نیکنام چه بود؟

در آن لحظه بنده حواسم به رای آقای جنتی نبود و دقت نکردم که ایشان رای‌شان مثبت بود یا خیر، اما به خاطر دارم که در جلسه قبل‌تر از جلسه رای‌گیری در این مورد، آیت‌ا… جنتی در جلسه صحبت‌هایی را در مورد این مساله انجام دادند.

برداشت بنده به‌عنوان یکی از اعضای جلسه این بود که نظر آیت‌ا… جنتی در مورد حضور آقای نیکنام در شورای شهر یزد مثبت است.

بنابراین معتقدم قسمت اعظمی از خبرپراکنی‌هایی که براساس آن تصویر علیه آیت‌ا… جنتی انجام شد، به دور از انصاف و با هدف تخریب شورای نگهبان در افکار عمومی بود و با هدف سیاسی انجام گرفت.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *