برخورد با عرضه‌کننده ضایعات گوسفندی در فروشگاه برخورد با عرضه‌کننده ضایعات گوسفندی در فروشگاه | آوتاف
خانه / اخبار داغ / برخورد با عرضه‌کننده ضایعات گوسفندی در فروشگاه

برخورد با عرضه‌کننده ضایعات گوسفندی در فروشگاه

خبرگزاری ایسنا :معاون سازمان دامپزشکی اعلام کرد که به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی، با عرضه‌کننده ضایعات گوشت گوسفندی که تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شده بود برخورد کردیم، اما اگر مشکل بهداشت آن برطرف شود و متقاضی برای آن وجود داشته باشد، عرضه این نوع گوشت مشکلی ندارد.

 چند روزی است که تصاویری از بسته‌بندی استخوان گوشت گوسفندی تحت عنوان “ضایعات گوسفندی” توسط یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای ارومیه به قیمت کیلویی ۱۲ هزار تومان در فضای مجازی منتشر شده و مسائلی مختلفی پیرامون آن مطرح شده است.

برخورد با عرضه‌کننده ضایعات گوشت گوسفندی

علی‌صفر ماکنعلی، معاون بهداشت و پیگیری سازمان دامپزشکی در این باره به ایسنا، گفت: براساس تعاریف مندرج در کتاب سازمان بهداشت جهانی دام (OIE) همه بخش‌های قابل مصرف یک دام، گوشت تلقی می‌شود و می‌تواند مصرف شود که این تعریف از کله‌پاچه تا فیله گوشت گسترده است.

وی افزود: نکته اینجا است، شرکتی که وابسته به یک فروشگاه زنجیره‌ای بود، مجوز و اجازه بسته‌بندی استخوان به همراه تکه‌های گوشت گوسفندی را نداشت و بر این اساس با تخلف صنفی این واحد برخورد کردیم و تذکرات جدی به این واحد داده شده است که نتیجه آن توقف بسته‌بندی و عرضه اقلام گوسفندی در این واحد است.

وی ادامه داد: اگر در بازار، تقاضا برای مصرف نوع خاصی از گوشت قرمز یا سفید وجود داشته باشد و شرایط بهداشتی و سلامت آن حفظ شود، بسته‌بندی و عرضه اینگونه گوشت هیچ مشکلی ندارد؛ کما اینکه در گذشته نیز بسته‌بندی پای مرغ مجاز نبود اما پس از اینکه بازار مصرف آن ایجاد و شرایط بهداشتی آن رعایت شد، مجوز آن را صادر کردیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  نماینده مجلس‌ِ ایران شدن چقدر خرج برمی‌دارد؟!

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *