برپایی نمایشگاه‌ حجاب در مدارس ابتدایی برپایی نمایشگاه‌ حجاب در مدارس ابتدایی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / برپایی نمایشگاه‌ حجاب در مدارس ابتدایی

برپایی نمایشگاه‌ حجاب در مدارس ابتدایی

خبرگزاری ایسنا: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تقویت هسته‌های مشاوره خبر داد و گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی نمایشگاه‌های حجاب و عفاف در مدارس ابتدایی دوره دوم برپا می‌شود.

علیرضا کاظمی با اشاره به برنامه‌های جدید این معاونت در راستای تقویت شادی و نشاط در مدارس اظهار کرد: امسال هسته‌های مشاوره را تقویت می‌کنیم و مدارس برنامه‌ریزی‌ خود را دنبال می‌کنند.

وی افزود: برای ایجاد شادی و امید در فضای عمومی مدارس نیز تلاش می‌کنیم و تمام فعالیت‌های تربیتی خود را با رویکرد مدرسه محوری طراحی و اجرا کرده و برنامه‌ها را به کف مدرسه می‌بریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از ظرفیت تشکل‌ها و مشارکت دانش آموزان استفاده می‌کنیم گفت: فعال کردن شوراهای مدرسه، مجلس دانش آموزی، تئاتر مدرسه‌ای و سرود همگانی در دستور کار است.

کاظمی ادامه داد: کارویژه‌هایی نیز داریم و نمایشگاه‌های حجاب و عفاف را برای دوره دوم ابتدایی طراحی کرده‌ایم. این نمایشگاه‌ها دارای محتوای مشخص هستند که در قالب روزنامه دیواری ارائه می‌شوند. ۲۵ روزنامه‌نگاری آماده شده و هر هفته یک مورد در مدرسه نصب و در پایان سال در قالب یک نمایشگاه گردآوری می‌شود. این روزنامه دیواری‌ها داستان، شعر، الگو و پیام دارند و دانش آموزان را با جلوه‌های حجاب و عفاف آشنا می‌کند. مدرسه مسابقه‌ای از محتوای روزنامه هم برگزار و به برندگان جوایزی اهداء می‌کند.

وی افزود: علاوه بر این محتوای صوتی و تصویری فوق‌العاده جذابی نیز آماده کردیم که می‌توانند در کلاس پخش و همخوانی کنند. این مجموعه دارای موسیقی‌های بسیار جذاب است که فضای مدرسه را شاداب می‌کند. دستورالعمل این طرح به استان‌ها ارسال شده و از مهر ماه جاری اجرا می‌شود.

حتما بخوانید:  «مرغ سحر» شجریان در عزاداریِ حسینیه یزد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ما پوسترهایی را برای ۱۵۰۰ مدرسه چاپ کردیم اما ادامه کار را به خود استان‌ها واگذار کردیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *