بیانیه تند تهیه‌کنندگان درباره حواشی «چپ، راست» بیانیه تند تهیه‌کنندگان درباره حواشی «چپ، راست» | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بیانیه تند تهیه‌کنندگان درباره حواشی «چپ، راست»

بیانیه تند تهیه‌کنندگان درباره حواشی «چپ، راست»

خبرگزاری صبا: اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران درپی اتفاقات اخیر و اکران نشدن فیلم‌های مجوزدار بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه تند تهیه کنندگان درپی عدم اکران فیلم‌ها

روز گذشته مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی اعلام کرد که فیلم «چپ، راست» برای نمایش عمومی نیاز به اصلاحات دارد و اکران نمی‌شود. پس از آن منوچهر محمدی تهیه‌کننده این فیلم در نامه تندی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رویه اخیر انتقاد کرد.

در پی تصمیمات و بدعت‌گذاری‌های جدید و فراقانونی وزارت ارشاد در زیر پا نهادن مجوز‌های صادر شده و قانونی فیلم‌ها، اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران ضمن انتشار بیانیه‌ای این رویکرد ضدفرهنگی و غیر تعاملی را شدیداً محکوم کرد.

بیانیه تند تهیه‌کنندگان درباره حواشی «چپ، راست»

متن بیانیه به شرح زیر است:

«اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران هر گونه بازبینی مجدد، سانسور و اعمال نظر و سلیقه در فیلم‌های سینمایی‌ که دارای پروانه نمایش هستند را شدیدا محکوم می‌کنند و خواستار احترام به قانون است.

برای ما تهیه کنندگان، مالکان و صاحبان حقوق مادی آثار سینمای ایران «پروانه نمایش» فصل الخطاب است و هرگونه عمل و تصمیمی مبنی بر بی‌اعتبار کردن پروانه نمایش از سوی مدیران و مشاوران و گردانندگان فعلی وزارت، توهین به قانون، سازمان سینمایی و کلیت جامعه سینما محسوب می‌گردد.

قطعا افرادی که دست به این اقدامات می‌زنند نه تنها دلسوز سینما نیستند بلکه با ریل‌گذاری غلط، آگاهانه و یا ناآگاهانه، به دنبال بی‌قانونی و ملتهب کردن فضای فرهنگی و فراهم کردن زمینه‌های عصیان سینماگران هستند. این حاکمان فعلی عرصه فرهنگ، فراموش کرده‌اند که مجوز نمایش‌های صادر شده از دولت قبل است و نه حکومت قبل و دلیل‌عدم نمایش فیلم‌ها شرایط کرونا بوده نه انتظار برای اکران در دولت جدید!

حتما بخوانید:  ادعای استقلالی‌ها؛ گل بشار رسن آفساید بود

بسیار جای تاسف است که در شرایط دشوار اقتصادی امروز، وزارت فرهنگ و ارشادی که حتی از عهده و انجام وعده‌های خود در برابر سینماگران برنمی‌آید، این چنین دست به مقابله با سینماگران و نابودی سینما برخواسته است.

ما تهیه کنندگان سینمای ایران هشدار می‌دهیم در مقابل این بی‌قانونی‌ها سکوت نخواهیم کرد و دوشادوش تمامی سینماگران در کنار سازندگان آثار سینمای ایران و برای احترام به قانون و حقوق حقّه، تا انت‌ها خواهیم ایستاد. »

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *