بیانیه پایانی کمیسیون مشترک برجام و موضع ظریف بیانیه پایانی کمیسیون مشترک برجام و موضع ظریف | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بیانیه پایانی کمیسیون مشترک برجام و موضع ظریف

بیانیه پایانی کمیسیون مشترک برجام و موضع ظریف

بیانیه پایانی نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۴ توسط موگرینی قرائت شد.

به گزارش ایسنا، کمیسیون مشترک برجام در بیانیه پایانی خود اعلام کرد:

تمام طرف‌های برجام بر لزوم ادامه اجرای این توافق و پایبندی به تعهداتشان تاکید و توافق کردند که صادارت نفت و گاز و تولیدات پتروشیمی ایران باید ادامه یابد و بعلاوه نشست‌های کمیسیون مشترک، ازجمله در سطح وزیران ادامه داشته باشد.

بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه گروه ۱+۴

شرکت کنندگان توافق کردند تا به پیشرفت‌ها (برای حفظ برجام) تحت بازبینی دقیق ادامه دهند و کمیسیون مشترک، ازجمله در سطح وزیران کماکان تشکیل جلسه دهد تا تلاش‌های مشترک به پیش رانده شود.

در این بیانیه همچنین آمده است که طرف‌های توافق بر لزوم ادامه صادرات نفت و گاز و تولیدات پتروشیمی ایران تاکید کرده‌ و خواستار ترغیب به سرمایه‌گذاری در ایران شده‌اند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از نشست کمیسیون مشترک وزرای خارجه کشورهای طرف برجام، در کنفرانسی خبری گفت: نشست بسیار جدی و سازنده‌ای داشتیم در طول دو ماه گذشته بعد خروج غیرقانونی آمریکا تلاشهای فراوانی صورت گرفت تا ایران بتواند از منافع برجام به‌خصوص اقتصادی علیرغم اقدام غیرقانونی آمریکا استفاده کند.

ظریف گفت: امروز بر این تاکید کردیم که باید مردم ایران منافع برجام را ببینند. این را همه اعضای باقیمانده برجام تاکید کردند. [طرف‌های برجام] در سطح وزرای خارجه بر تعهدات خود در حوزه مختلف تاکید کردند. از ادامه فروش نفت تا روابط بانکی و حمل و نقل و همکاری‌های تجاری و سرمایه گذاری و … که در بیانیه‌ای خانم موگرینی قرائت کرد، ذکر شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت:‌ این بیانیه در کنار اقدامات عملی است. ما دو روز پیش بسته‌ای را در تهران دریافت کردیم که رئیس جمهور روحانی گفت کافی نیست. امروز در جلسه توضیحات بیشتری شنیدیم. الان آنچه مهم است، آنچه به عنوان تعهد و اقدامات مطرح شده که الزاما همه‌اش علنی اعلام نشده باید عملی شود تا ببینیم منافعش را می بریم.  زمان بندی هم وجود دارد که مطابق زمان بندی تحریم آمریکاست. یعنی قبل تحریم آمریکا باید اعمال شده باشد. Blocking Status باید تا قبل از اجرای تحریمهای امریکا عملیاتی شود.

حتما بخوانید:  لغو کنسرت تئاتر در شیراز به خاطر تک خوانى زن

وی در ادامه تأکید کرد: اگر اروپایی‌ها نتوانند تعهداتشان را درست اقدام کنند ما اقدام می‌کنیم. برداشتم این بود که تمامی اعضای برجام در اینکه اراده سیاسی دارند تا برابر این اقدام آمریکا بایستند – شاید اولین بار در چنین سطحی باشد – در جلسه این تعهد را نشان دادند. حالا باید دید چقدر می‌توانند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *