تجارت چراغ خاموش اهدای تخمک به دلیل فقر تجارت چراغ خاموش اهدای تخمک به دلیل فقر | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تجارت چراغ خاموش اهدای تخمک به دلیل فقر

تجارت چراغ خاموش اهدای تخمک به دلیل فقر

خبرگزاری ایسنا در گزارشی از تجارت چراغ خاموش اهدای تخمک خبر داده.

ط

*مدتهاست فرآیند اهدای تخمک نیز که تصور می‌شد با اهداف «دگردوستانه» انجام می‌شود، تبدیل به تجارتی چراغ خاموش برای زنانی شده که اینگونه تامین معاش می‌کنند و بعضا در تبلیغات آن نیز از این عرصه رها شده تجاری، به عنوان «فرصت شغلی» برای زنان جوان یاد می‌شود.

* گویا فقر اینبار از چهره و روی زنانه خود وارد عرصه شده و زنان جوان ۱۸ تا ۳۵ ساله که مطابق با آمار همواره نرخ بیکاری بیشتری را نسبت به مردان تجربه کرده‌اند وارد این چرخه شده و در معامله‌ای پنهانی امکان مادری را در ازای چهار تا هشت میلیون و بعضا ارقامی بیشتر به اشتراک می‌گذارند.

دکتر سیمین کاظمی، جامعه شناس حوزه زنان و پزشک:

* واسطه‌گری و دلالی برای اهدای عضو یک امر شایع است که به اهدای تخمک نیز تسری پیدا کرده است. اهدای تخمک یک عرصه رها شده و بدون ضوابط قانونی است که راه را برای فرصت طلبی و سودجویی عده ای از دلالان و واسطه های اطراف مراکز درمانی باز کرده است. به نظر می رسد برخی مراکز درمان ناباروری از فرآیند نحوه پیدا کردن اهدای تخمک مطلع هستند، اما عملاً سکوت کرده اند، چون منافع آنها ظاهرا در این سکوت و فقدان شفافیت بیشتر تأمین می شود.

* در حال حاضر تبلیغات پیرامون اهدای تخمک زیاد است و حتی ازسوی برخی سودجویان به عنوان «فرصت شغلی» نیز یاد می شود . متاسفانه گسترش فقر و بیکاری گسترده زنان و بدتر شدن وضعیت اقتصادی موجب افزایش تعداد زنانی شده است که مجبورند برای تأمین معاش به این موضوعات متوسل شوند، بدون اینکه تحت حمایت قانون و جامعه قرار گیرند.

حتما بخوانید:  اتفاق ناگوار برای دختر سه ساله در بیمارستان شیراز

* اگرچه اهدای تخمک از نظر پزشکی بی‌خطر است اما هر فرآیند غیرشفاف می تواند تبعات و پیامدهایی برای افرادی که درگیر آن می‌شوند داشته باشد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *