ترمه ایرانی روی میز مذاکرات؛ خب که چی؟ ترمه ایرانی روی میز مذاکرات؛ خب که چی؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ترمه ایرانی روی میز مذاکرات؛ خب که چی؟

ترمه ایرانی روی میز مذاکرات؛ خب که چی؟

برترین‌ها: مذاکرات وین به مراحل حساسی رسیده، در این میان عکسی از میز مذاکرات میان ایران و قدرت‌های جهانی در وین منتشر شده که پارچه‌های ترمه روی آن واکنش‌های زیادی را برانگیخته است.

ترمه ایرانی روی میز مذاکرات؛ خب که چی؟

در یکی از این واکنش‌ها، عبدالرحیم انصاری، فعال سیاسی  با انتشار این عکس در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «ترمه ایرانی بر میز مذاکرات بیانگر خیلی حرف‌هاست؛ ساده‌ترینش شاید این است که قواعد بازی بر اساس خواست و نظر ما تعیین می‌شود. این چیزی است که ظریف درکی از آن نداشت!» بسیاری از کاربران نیز مانند انصاری نیز توئیت‌های مشابهی نوشتند و بسیاری نیز از این تصویر انتقاد کردند.

سهند ایرانمهر در این باره نوشت: مصری و ایرانی بر سر مفاخر تمدنی مجادله میکردن. مصری گفت تو اهرام سیم و تخته کنار هم پیدا شده معلومه اجداد ما به تکنولوژی تلگراف دست پیدا کرده بودن، ایرانی گفت تو تخت جمشید نه سیم پیدا کردن و نه تخته معلوم میشه اجداد ما بی سیم داشتن!(تو اینترنت و توییتر،از ترمه نتیجه هژمونی نگیر)

کاربری دیگر نوشت: میز از چوب روسی درست شده و این بیانگر خیلی حرف‌هاست.

کاربری با نام علی نادری نوشت: صرف نظر از محتوای توئیت،وجه نمادین تصویر قابل تامل است؛ غلبه «گفتمان ایرانی» در فضای مذاکرات، واقعیت این روزهای وین است. دیگر خبری از تهدید برای تحمیل برجام پلاس(منطقه، موشکی) نیست، بازی مقصرنمایی جای خود را به بازی «بازنده – برنده» داده و رسیده اند به نقطه ای که از آن خارج شدند.

دیگری نوشت: جدای از اینکه دریای چرت و پرت‌‌‌گویی ساحل نداره، حالا بری تهش رو دربیاری می‌بینی این ترمه‌ها چینیه. از همونا که تو بازار دونه‌ای ۲۰۰ تومن می‌فروشن و پلاستیکه و نخ‌کش می‌شه.

حتما بخوانید:  پیکر استاد شجریان از بهشت زهرا به توس منتقل شد

کاربری دیگر با نام مهرسا درباره این تصویر نوشت: گوشی آیفون و مک بوک دست مدیران و وزرا بیانگر چیه؟

کاربری به نام سعید نوشت: اینکه در دفتر نمایندگی ایران در وین، ترمه ایرانی روی میز باشه اگر دستاورد نیست پس چیه؟؟؟

کاربری به نام رضا نوشت: مثلا اگه به خرس روی میز بود یعنی اینکه روسها همه کاره اند.

کاربری به نام محمد نوشت:من عاشق این تحلیل‌هام که از یک عکس، کلی معنا در میاد. مثلا به تعداد آب‌های جلوی هیئت ایرانی نگاه کنید. در آن سمت که باقری نشسته چهار ایرانی و سه بسته آب و نوسیدنی، سمت مهدی صفری هم سه ایرانی و دو بسته آب. پس آیا جز اینه که اینا نمی‌توانند از حق خودشون دفاع کنند چه برسه به حق ما؟

کاربری به نام فرزاد هم نوشت: دنبال شاخص‌های اقتصادی/سیاسی توسعه نیافتگی خیلی نگردیم. مولفه‌های توسعه نیافتگی ما بیشتر فرهنگی است. لذت می‌بریم از حاشیه ها و نشانه ها. از اینکه چیزی نشانه برتری ما است. از اینکه نفر اول در سلام دادن نباشیم، جواب سوال را ندهیم چون می‌خواهیم سلطان وار رفتار کنیم و پاسخگو نباشیم.

بسیاری از کاربران نیز این تصویر را با دورانی مقایسه کردند که محمد جواد ظریف به مذاکرات می‌رفت. این کاربران یادآوری کردند او در دوران مذاکرات این حاشیه‌ها را نداشت.

کاربری با نام علیرضا کی نوشت: ضمن اینکه ترمه خوبه و در زمان ظریف هم اختراع شده بود و هم روی میز دفتر نمایندگی ایران در وین پهن شده بود،مع الاسف اب معدنی ها ایرانی نیست و این هجمه فرهنگی به راستی قابل بخشش نیست.

حتما بخوانید:  کارگران هفت‌تپه به سر کار بازگشتند

عکس‌های دیگری نیز از این اتاق منتشر شد که در گوشه‌ای از آن یک سماور دیده می‌شود. کاربران این موضوع را دستمایه شوخی کردند و نوشتند:  بودن سماور در گوشه دیگر تصویر، نشانه این است که قاعده بازی همچنان در اختیار روسیه است.

کاربری نوشت: آب معدنی های روی میز به نظر میرسه که پره. این بیانگر اینه که هنوز به اینا ناهار ندادن.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *