تشییع پیکر ۲ خلبان شهید پلیس تشییع پیکر ۲ خلبان شهید پلیس | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تشییع پیکر ۲ خلبان شهید پلیس

تشییع پیکر ۲ خلبان شهید پلیس

رکنا: سردار محمد شرفی؛ جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی در این مراسم با بیان اینکه نیروی انتظامی به لحاظ وظیفه ذاتی خود مسئولیت تأمین نظم و امنیت در جامعه را بر عهده دارد، اظهار کرد: مأموران نیروی انتظامی، مسئولیتهای گوناگونی را در سنگرهای مختلف و با لباس و رویکردهای خاص را بر عهده دارد و در راستای انجام مأموریتهایشان همواره در حال تلاش و جانفشانی هستند.

وی افزود: عده‌ای از مأموران پلیس با لباس مرزبانی از مرزهای کشور حراست و عده‌ای دیگر نیز با لباس سفید خود تحت عنوان پلیس راهور در حوزه ترافیکی با برقراری نظم و امنیت در جاده‌‌های کشور نسبت به مأموریت‌های خود اقدام می‌کنند.

از جان، مال و ناموس این مرز و بوم تا پای جون حفاظت می شود

این مقام انتظامی ادامه داد: عده‌ای دیگر از مأموران نیروی انتظامی در قالب پلیس‌های امنیت عمومی، امنیت اقتصادی، پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر از جان، مال و ناموس این مرز و بوم حفاظت می‌کنند و مأموران یگان هواپیمایی نیروی انتظامی با انگیزه و سخت‌کوشی در تمام یگان‌های نیروی انتظامی در حال ایفای نقش و انجام ماموریت‌های محوله هستند.

رئیس پلیس پیشگیری تصریح کرد: افسران یگان هواپیمایی نیروی انتظامی در کنار نیروی مرزبانی به مبارزه با موادمخدر و سوداگران مرگ می‌پردازند و در برخی نقاط نیز به کمک نیروی راهور و در بعضی موارد نیز مأموریتهای رزمی، شناسایی و آموزشی را انجام می‌دهند.

شرفی عنوان کرد: از لحاظ مأموریتهای پشتیبانی و آموزشی، افسران یگان هواپیمایی نیروی انتظامی تحت عنوان “امداد و نجات” به کمک هموطنان ما در زمان وقوع حوادثی مانند وقوع سیل و زلزله می‌شتابند.

حتما بخوانید:  ذوالنوری: طالبان با القاعده و داعش یکی نیست

ما شهدا را از دست نداده بلکه آنها را به دست آوردیم

جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی با بیان اینکه افسران هوایی به لحاظ ریسک‌پذیری همدل و در کنار هم هستند، گفت: آموزش از اولویتهای اصلی این یگان به شمار می‌آید؛ کار گروهی و هم راستا در اولویتهای سازمانی توسط افسران یگان هواپیمایی نیروی انتظامی در حال انجام است و این افراد برای تحقق مقررات سازمان و اهداف مدنظر به ایفای وظایف خود می‌پردازند.

این مقام انتظامی بیان اینکه ما شهدا را از دست نداده بلکه آنها را به دست آورده‌ایم، گفت: امروز اگر مراسم تشییع پیکر این دو شهید مظلومانه برگزار شد به دلیل شرایط خاص کشور و جامعه است؛ این عزیزان در راه خدا و برای انجام مأموریت پرواز کردند.

وی با بیان اینکه این شهیدان بر گردن ما حق دارند، افزود: شهید خلبان “عیدی” بیش از هزار ساعت پرواز داشته و گاهاً این پروازها عملیاتی و رزمی و همچنین شناسایی، آموزشی و امدادی بوده است.

شهید خلبان اسلامی استاد شده بود

شرفی ادامه داد: شهید خلبان اسلامی نزدیک به ۵۰۰ ساعت در طول مدت خدمت خود پرواز داشته است، این دو بزرگوار از بهترین خلبانهای ما در یگان هوایی نیروی انتظامی بودند؛ یکی از آنها استاد خلبان و دیگری نیز نامزد حضور در دوره استاد خلبانی بود که در آینده‌ای نزدیک در شرف اخص درجه استاد خلبانی بوده است.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر شهدای خلبان به لحاظ شرایط کرونایی موجود در کشور مظلومانه برگزار شد، درباره علت وقوع حادثه، خاطرنشان کرد: تیمهای متخصص به صحنه حادثه اعزام شدند و پس از بررسی تیمهای ارزیاب ، علل یا عامل اصلی این سانحه به اطلاع عموم خواهد رسید.

حتما بخوانید:  پاک شدن جریمه منع تردد شبانه به یک شرط!

گفتنی است، تشییع پیکر شهیدان خلبان سرگرد علی عیدی و شهید خلبان سروان امیر اسلامی ملکی با حضور خانواده‌هایشان و همسنگرانشان برگزار شد.

پیکر شهید خلبان اسلامی ملکی به استان خراسان رضوی و در شهر تربت حیدریه و همچنین پیکر شهید خلبان عیدی به استان کرمانشاه برای خاکسپاری منتقل شد.

لازم به ذکر است، روز سوم اردیبهشت ماه هواپیمای این دو شهید حین برگشت از مأموریت به تهران دچار سانحه هوایی شد و سقوط کرد.

تشییع پیکر ۲ خلبان شهید پلیس

تشییع پیکر ۲ خلبان شهید پلیس

تشییع پیکر ۲ خلبان شهید پلیس

تشییع پیکر ۲ خلبان شهید پلیس

تشییع پیکر ۲ خلبان شهید پلیس

تشییع پیکر ۲ خلبان شهید پلیس

تشییع پیکر ۲ خلبان شهید پلیس

تشییع پیکر ۲ خلبان شهید پلیس

تشییع پیکر ۲ خلبان شهید پلیس

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *