تصاویر تلخ؛ کودکانِ چاه آب، مادران تا کمر در قنات! تصاویر تلخ؛ کودکانِ چاه آب، مادران تا کمر در قنات! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تصاویر تلخ؛ کودکانِ چاه آب، مادران تا کمر در قنات!

تصاویر تلخ؛ کودکانِ چاه آب، مادران تا کمر در قنات!

عصر ایران، تصاویر تکان‌دهنده‌ای از محرومیت اهالی فنوج در سیستان و بلوچستان را منتشر کرده است.

تصاویر تلخ؛ کودکانِ چاه آب، مادران تا کمر در قنات!

در این گزارش آمده: 

* جایی را تصور کنید که مردمان‌اش دسترسی خوبی به توالت و حمام ندارند. سطح بهداشت پایین است و آب مناسب برای نوشیدن هم وجود ندارد. زندگی در چنین جایی قطعا بسیا سخت است اما ۱۰‌ها هزار نفر در جایی از ایران همین‌طور زندگی می‌کنند.

* آوردن آب بر عهده کودکان و زنان است. آن‌ها یا باید در چاه بروند یا تا کمر در قنات شنا کنند تا آب بیاورند. رنجی که هر بار تکرار می‌شود. آن‌ها در جایی از ایران زندگی می‌کنند که هرچند نام‌اش فنوج است اما گویی در نقشه ایران گم شده‌است.

* تعداد روستاهایی که در شهرستان فنوج حمام ندارند کم نیست. هرچند برخی از روستا‌ها حتی توالت هم ندارند. فنوج یکی از نقاط محروم ایران است و کمتر به آن توجه شده؛ اما هنوز هم مردمان نجیب و خون‌گرمی دارد که به کمترین‌ها قناعت می‌کنند.

* شهرستان فنوج در جنوب غرب استان سیستان و بلوچستان واقع شده‌است. جایی که سه استان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان هم مرز می‌شوند. ما در این ویدئو یک دایره روی نقشه ایران ترسیم کرده‌ایم. محدوده این دایره فنوج و چند شهرستان همسایه را نشان می‌دهد. این دایره را رسم کردیم شاید کسانی که در دولت وظیفه داشتند زودتر از ما این نقطه از ایران را شناسایی کنند، راحت‌تر آن را پیدا کنند. شاید کاری انجام بدهند.

ویدئو را ببینید، بیشتر متوجه می‌شوید:

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *