تصویر نازنین زاغری در صفحه اول روزنامه اصولگرا تصویر نازنین زاغری در صفحه اول روزنامه اصولگرا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تصویر نازنین زاغری در صفحه اول روزنامه اصولگرا

تصویر نازنین زاغری در صفحه اول روزنامه اصولگرا

روزنامه اصولگرای وطن امروز با انتشار تصویری از نازنین زاغری (شهروند ایران – انگلیسی)؛ محکوم امنیتی در صفحه نخست خود به موضوع بدهی لندن به تهران پرداخته است.

تصویر نازنین زاغری در صفحه نخست روزنامه اصولگرا

این روزنامه در یادداشتی با تیتر «معادل ۱۳۵۰ تانک» نوشت: 

* همزمان با صدور کیفرخواست جدید برای نازنین زاغری، جاسوس انگلیسی وزیر خارجه انگلیس از تلاش فعالانه این کشور برای پرداخت بدهی ۴۲ ساله به ایران به خاطر نقض قرارداد خرید تانک‌های چیفتن خبر داد.

* شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی نازنین زاغری را به همراه وکیل تعیینی‌اش احضار و کیفرخواست پرونده جدیدی را به وی ابلاغ کرد. به نظر می‌رسد موارد اتهامی وی مربوط به اقداماتی است که وی در زمان مرخصی خود از زندان انجام داده است. 

* دولت انگلیس برای نخستین‌بار به طور رسمی بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی خود به ایران را پذیرفته و تلویحا ادعا کرده زندانی ‌شدن نازنین زاغری در ایران، با این بدهی مرتبط است.

* والاس در نامه‌ای به وکلای زاغری گفته دولت در صدد پرداخت این بدهی است. در واکنش به این اظهارات وزیر دفاع انگلیس، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت موضوع خانم نازنین زاغری ربطی به پرداخت بدهی ایران توسط انگلیس ندارد.

* بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی انگلیس به اختلاف تهران و لندن بر سر قرارداد خرید تانک‌های چیفتن به دوران قبل از انقلاب اسلامی بازمی‌گردد. ایران سال ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۷ در مجموع ۹۰۰ دستگاه از این تانک‌ها را از بریتانیا خریداری کرد و تحویل گرفت.

* در ادامه ایران قرارداد دیگری برای خرید ۱۵۰۰ فروند از مدل پیشرفته‌تر این تانک را با لندن امضا کرد که بعد از امضای قرارداد، بریتانیا ۱۵۰ تانک را به ایران تحویل داد و به ‌دنبال انقلاب اسلامی دولت انگلیس به بهانه مسائل مالی و با وجود پرداخت چند صد میلیون پوند از سوی ایران، از تحویل این تانک‌ها خودداری کرد و نمونه‌های آماده‌شده بر اساس طراحی مورد ‌علاقه و متناسب با ایران را به دیگر کشورها از جمله اردن فروخت.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  چین، منافع کشور‌های تنها را جارو می‌کند

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *