تقدمِ دریافت‌کنندگان واکسن در ایران اعلام شد تقدمِ دریافت‌کنندگان واکسن در ایران اعلام شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تقدمِ دریافت‌کنندگان واکسن در ایران اعلام شد

تقدمِ دریافت‌کنندگان واکسن در ایران اعلام شد

ایرنا: وزیر کشور و رییس ستاد مقابله با کرونا با تأکید بر تهیه واکسن ایرانی، گفت: تا تأمین واکسن ایرانی، اقدام به خرید واکسن خواهد شد و وزیر بهداشت، زمانبندی این مهم را تا پایان دی‌ماه اعلام کرده است.

تقدمِ دریافت‌کنندگان واکسن در ایران اعلام شد

عبدالرضا رحمانی:

* موضوع واکسن از ابتدا مورد توجه همه کشورها بود و همه به دنبال تولید واکسن بودند و ما نیز این کار را در داخل انجام دادیم و موسسات مختلفی این کار را شروع کردند. با توجه به تأیید وزارت بهداشت، دو سه مورد مراحل خوبی رسیده اند و با واکسن ایرانی امیدواریم پاسخگوی نیاز باشیم.

* زمانبندی انجام شده که از سوی وزیر بهداشت، این زمان دی ماه اعلام شده و تهیه واکسن در حال انجام است.

* ما با تحریم و مشکل انتقال منابع مالی روبرو هستیم؛ نخست قرار شد از محل پولی که در کشورهای مختلف داریم هزینه های واکسن تامین شود و با قول و تاکید رییس جمهوری این موضوع انجام می شود. تاکید بر این بوده که درجه ریسک واکسن، پایین و درجه صحت آن بالا باشد.

* سه چهارم فضای مجازی در جهت تحریک افکار عمومی برای تهیه واکسن است. وزارت بهداشت دقیقاً افراد را طبقه بندی کرده و نخستین گروه، افراد با سن بالا هستند و کسانی که بیماری‌های پیش زمینه ای دارند. تعداد این افراد حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است و بیشتر فوتی های ما نیز مربوط به این گروه بوده است.

* گروه دوم، کادر درمانی و گروه هایی هستند که در بیشترین تماس با مراجعه کنندگان قرار دارند. ما در ابتدای بیماری کرونا کیت ها را نداشتیم اما این کیت را تولید کردیم.

حتما بخوانید:  صدرالساداتی:خیلی آخوندها، مایلی سایرس هستند!

* مردم این اصل را قبول دارند که دشمن به نفع ما حرف نمی زند و پایه کار، بر اساس عناد است؛ آنها مسائل ریز و فرعی را بزرگ می کنند و با جو سازی، اعلام می کنند که سیستم از کار افتاده است. آنها خیر ما را نمی خواهند.

* دوستان وزارت بهداشت می گویند آمار روزانه اروپا و آمریکا آمارهای واقعی نیست و افرادی که بیماری زمینه ای دارند، وقتی دچار کرونا شده و فوت می شوند جزو فوتی های کرونا نمی آورند و آنها آمار واقعی را اعلام نمی کنند.

* وقتی سه روز پیش از انتخابات مجلس مشخص شد که دو تن به کرونا مبتلا شدند؛ رییس جمهوری از وزیر بهداشت درخواست کرد این مسأله را با رسانه ها در میان بگذارد؛ برخی پیشنهاد کردند اعلام این مسأله به پس از انتخابات موکول شود اما رییس جمهوری قبول نکرد و گفت؛ ما متولی جان مردم هستیم و آنان اگر بدانند دو روز و یا سه روز پس از آگاهی اعلام کردیم، قابل قبول نیست.

* یکی از روش های ساخت پادزهر، استفاده از ویروس ضعیف شده است؛ اینها ویروس ضعیف شده هستند که برای مردم ما پادتن درست می کنند و مردم ۴۱ سال است اینها را شناختند. ما فراز و فرود و ضعف داریم اما مردم دشمن را ترجیح نمی دهند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *