تلاش برای رفاه جوانان به سبک ایران و اسپانیا! تلاش برای رفاه جوانان به سبک ایران و اسپانیا! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تلاش برای رفاه جوانان به سبک ایران و اسپانیا!

تلاش برای رفاه جوانان به سبک ایران و اسپانیا!

برترین‌ها: در حالی مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس برای خرید خدمت سربازی برای مشمولان غایب خبرساز شده که کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره تصویب نهایی این طرح هشدار داده و این مصوبه مجلس را با اقدام دولت اسپانیا نسبت به جوانان این کشور مقایسه کردند.

مجلس ما برای جوانان چه می کند و اسپانیا

خرید سربازی برای مشمولان غایب بالای پنج سال امکان‌پذیر شد. بر اساس قیمت‌هایی که سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه داد، مشمولان با پرداخت ۲۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان سربازی را بخرند.

به گفته سخنگوی کمسیون تلفیق بودجه، خرید سربازی برای سربازان غایب بیش از ۵ سال امکان‌پذیر شد. بنابراین مشمولان با توجه به مدرک خود باید ماهانه از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۲۵ میلیون تومان پرداخت کنند.

به عبارتی افراد دارای مدرک کاردانی برای دو سال باید ماهانه حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کنند. همچنین قیمت خرید سربازی برای دارندگان کارشناسی ارشد ماهانه حدود ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان. پزشک عمومی و دارندگان مدرک دکترای تخصصی و بالاتر ماهانه باید ۲۵ میلیون پرداخت کنند.

این در حالی است که بر اساس اطلاعیه‌ای که اواخر فروردین ۱۴۰۰ از سوی ستاد کل نیروهای مسلح منتشر شد، حقوق سربازان از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا حدود چهار میلیون تومان تعیین شد. حالا هم محسن دهنوی، نائب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در صفحه شخصی در توییتر نوشت: در سال ۱۴۰۱، هیچ سربازی کمتر از سه میلیون و ۳۵۰ هزار تومان دریافتی نخواهد داشت.

این خبر با واکنش گسترده کاربران در فضای مجازی روبرو شد.

این کاربران اعتقاد داشتند این قیمت برای خرید سربازی بیشتر برای نفروختن است و تنها برای فرزندان مسئولان و افراد متمکن ممکن است و بازهم به تبعیض طبقاتی در جامعه دامن می‌زند.

حتما بخوانید:  ترمه ایرانی روی میز مذاکرات؛ خب که چی؟

مجلس ما برای جوانان چه می کند و اسپانیا

کمک مالی دولت اسپانیا به جوانان برای زندگی مستقل از والدین

چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه دولت اسپانیا ماهانه ۲۵۰ یورو به جوانان این کشور برای زندگی مستقل از والدین‌شان کمک می‌کند. جوانان اسپانیایی به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره خانه بیشتر با والدین خود زندگی می‌کنند.

به گزاش یورونیوز، راکل سانچز، وزیر مسکن اسپانیا با شرکت در یک کنفرانس خبری گفت که اسپانیا‌یی‌های زیر ۳۵ سال و با درآمد سالانه زیر ۲۴ هزار و ۳۱۸ یورو از این ماه می‌توانند برای اجاره آپارتمان به مدت دو سال درخواست یارانه کنند. او گفت که یارانه یک عنصر مهم است تا اجاره خانه مانعی برای استقلال جوانان نباشد.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، حدود ۵۵ درصد از جوانان ۲۵ تا ۲۹ ساله اسپانیایی در سال ۲۰۲۰ با والدین خود زندگی کرده‌اند که این میزان، افزایش ۶.۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۳ را نشان می‌دهد.

این عدد به شدت با بیکاری جوانان در اسپانیا مرتبط است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *