تمایل جوانان به خدا در دانشگاه‌ها کمتر می‌شود تمایل جوانان به خدا در دانشگاه‌ها کمتر می‌شود | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تمایل جوانان به خدا در دانشگاه‌ها کمتر می‌شود

تمایل جوانان به خدا در دانشگاه‌ها کمتر می‌شود

خبرگزاری مهر: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: اگر می‌خواهیم وحدت مدنظر امام راحل را بین حوزه و دانشگاه تقویت کنیم، باید روحیه معنویت و تفکر را وارد مدارس کنیم.

تمایل جوانان به خدا در دانشگاه‌ها کمتر می‌شود

آیت الله محمدرضا ناصری:

* دشمنان ما با این نگاه دو اقدام جدی یکی سلب روحیه دینی و خداجویی و دیگری هدایت به سمت زندگی مادی و توجه جدی به این بعد از زندگی را آغاز کردند.

* آنها به این باور رسیده بودند که برای موفقیت در این منطقه باید روحیه تحقیق و تفکر را در جامعه ما از بین ببرند و اجازه ندهند که جوانان این مرز و بوم در مسائل علمی خود تفکر کنند.

* در همین راستا، سیستم آموزشی و مدارس ما را تغییر دادند به سبکی روی آوردند که هم مردم از باسواد شدن راضی باشند و هم تفکر و تعقل و خلاقیت در کار آنها وجود نداشته باشد.

* امروز کار به جایی رسیده که فرزندان ما ۱۲ سال در مدارس درس می خوانند، برای کنکور تعداد زیادی کتاب مطالعه می کنند اما هنوز چیزی بلد نیستند زیرا فقط خوانده و حفظ کرده اند و تفکر در به آنها تقویت نشده است.

* در دانشگاه‌ها نیز به دلیل اینکه درس‌ها تخصصی‌تر می‌شود، علم و دین از یکدیگر جدا می شوند و به تدریج به جوانانی می رسیم که تمایل به خدا در آنها کمتر می‌شود.

* اینها نمی خواهند ما تفکر و تعقل داشته باشیم و برخی از ما هنوز هم متوجه این موضوع نشده ایم حتی دانشگاهیان هم به این موضوع توجه ندارند و نتیجه این علم بدون تفکر، رشد روزافزون فاغ التحصیلان بیکار است.

حتما بخوانید:  ایرانی‌ها چقدر گوشت و نان کمتری بخورند؟!

* امروز شاهدیم که برخی دانشمندان، با پول و هزینه های این کشور به مقام علمی دست پیدا می کنند اما به دلیل اینکه در سایر کشورها پول بیشتری به آنها می دهند، به خارج از کشور مهاجرت می کنند و این نتیجه علم بدون تعهد است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *