تنور انتخابات ۱۴۰۰، داغ و ملتهب شد تنور انتخابات ۱۴۰۰، داغ و ملتهب شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تنور انتخابات ۱۴۰۰، داغ و ملتهب شد

تنور انتخابات ۱۴۰۰، داغ و ملتهب شد

برترین‌ها: در اینجا آن چه که در ۱۲ ساعت گذشته رخ داده را بدون توجه به سلایق افراد، فهرست کرده‌ایم، تا در جریان جدیدترین تحولات انتخابات ۱۴۰۰ قرار بگیرید.

ماجرا از خبرگزاری فارس درباره اسامی نامزد‌های احراز صلاحیت شده ریاست جمهوری آغاز شد و خبر داد: به فهرست غیر رسمی کاندیداهای نهایی دسترسی پیدا کرده و مطابق شنیده‌ها صلاحیت سید ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، محسن مهرعلیزاده، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، عبدالناصر همتی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی مورد تایید قرار گرفته است که ساعتی بعد وزارت کشور اعلام کرد منبع اصلی اعلام اسامی نامزدهای ریاست جمهوری به رسانه‌ها این نهاد خواهد بود.

تنور انتخابات ۱۴۰۰، داغ و ملتهب شد

در همین رابطه سخنگوی شورای نگهبان از تایید صلاحیت ۷ نفر از کاندیداها خبر داد و در پاسخ به سوالی درباره ادعای برخی رسانه‌ها برای رد یا تایید صلاحیت برخی افراد گفت: از این موضوع اطلاع ندارم. اسامی را باید وزارت کشور اعلام کند. 

اما تاکنون خبری از تائید صلاحیت‌ها اعلام نشده و همین باعث شده تحلیلگران و فعالان رسانه مواضع متفاواتی در این خصوص داشته باشند.

نامه روحانی به رهبری برای تایید صلاحیت‌ها؟

محمد مهاجری (فعال سیاسی اصولگرا) از نامه رئیس جمهور به رهبر انقلاب درباره صلاحیت کاندیداها خبر داد.

با اطلاع می گویم حسن روحانی رئیس جمهور در نامه ای به رهبرمعظم انقلاب از ایشان درخواست کرده که تغییراتی در لیست اعلام شده از سوی شورای نگهبان انجام گیرد. رئیس جمهور همچنین به وزیر کشور دستور داده فعلا از اعلام لیست شورای نگهبان خودداری کند. از سوی دیگر فشار سیاسی برای اعلام اسامی به وزیر کشور به شدت افزایش یافته است.

حتما بخوانید:  دختر ایرانی به یوونتوس پیوست

توییت مهدی فضائلی (معاون اطلاع رسانی دفتر رهبری) در واکنش به ردصلاحیت علی لاریجانی:

صصص

محمد توسلی (یکی از نزدیکان امیرحسین‌قاضی‌زاده):

صصص

مهدی‌نصیری (سردبیر سابق روزنامه‌کیهان) در واکنش به لیست نامزدها:

صصص

وحید اشتری (فعال سیاسی اصولگرا) درباره ابهام در تائید صلاحیت‌ها:

صصص

ضرغامی (کاندیدای اصولگرا) تلیوحا ردصلاحیت خود را تایید کرد:

صصص

ادعای عجیب یک خبرگزاری درباره آرای رئیسی:

صصص

 

کنایه علی جنتی وزیر ارشاد دولت یازدهم در واکنش به اسامی کاندیداها:

«سرانجام پس از ده روز بحث و مناقشه شورای نگهبان نامزدهای مورد نظر خود را برای ریاست‌جمهوری اعلام نمود؛ یک ضرب المثل فارسی می‌گوید “کوه زایید، موش زایید!” بدیهی است با این تعداد کاندیدای پوششی از هم اکنون نتیجه انتخابات روشن است و آنچه در این میان با مشارکت اقلیت قربانی می‌شود، جمهوریت نظام خواهد بود»

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *