تهاتر نفت با قرارگاه خاتم برای تکمیل مصلای تهران تهاتر نفت با قرارگاه خاتم برای تکمیل مصلای تهران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تهاتر نفت با قرارگاه خاتم برای تکمیل مصلای تهران

تهاتر نفت با قرارگاه خاتم برای تکمیل مصلای تهران

انتخاب: سخنگوی کمیسیون تلفیق از پایان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در این کمیسیون خبر داد.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس در تشریح مصوبات آخرین نشست این کمیسیون گفت: نمایندگان در راستای رفع تبعیض در پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و با توجه به وظایف حاکمیتی و نظارتی خطیر سازمان حفاظت محیط زیست، با افزایش حقوق و دستمزد محیط بانان در سال ۱۴۰۱ در سقف منابع این سازمان موافقت کردند.

تهاتر نفت با قرارگاه خاتم در ازای تکمیل مصلاهای کشور

زارع بیان کرد: کمیسیون تلفیق بودجه در نشست امروز در اجرای قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی و اصلاحات و الحاقی بعدی آن، هیئت امنای صندوق توسعه ملی را مکلف کردند تا تشریفات قانونی اعطای مجوز تنفس خوراک به طرح‌های موضوع قانون را که دارای مجوز احداث از وزارت نفت هستند به نحوی پیگیری کند که مجوز تنفس خوراک مزبور حداکثر ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱به آنها ابلاغ شود.

نماینده مردم آباده و بوانات در مجلس تاکید کرد: همچنین در مواردی که صندوق توسعه ملی سهم خود از صادرات نفت خام و میعانات گازی را به صورت حواله نفتی دریافت می‌کند مجاز است حواله‌های مزبور را به عنوان تسهیلات صرف تامین منابع مورد نیاز طرح های تولیدی با اولویت طرح‌های پتروپالایشگاهی کند و بازپرداخت اصل و فرع این تسهیلات به صورت ارزی خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس ادامه داد: همچنین کمیسیون تلفیق به منظور تکمیل مصلاهای نیمه کاره کشور با معرفی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) را موظف کردند، نسبت به تکمیل و تحویل مصلاها اقدام کند و براین اساس به مقدار یک‌ هزار میلیارد تومان برای مصلا های سراسر کشور و یک‌ هزار میلیارد تومان نیز برای مصلای تهران از محل بند (ی) تبصره یک اختصاص یافت. هزینه کرد این اقدام پس از تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و در قبال نفت خام به نرخ رسمی صادرات نفت در مکان های مورد نظر قرارگاه، تحویل می‌شود. درآمد این بند از طریق تهاتر نفت خام با قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) تسویه خواهد شد.

حتما بخوانید:  فعال اصولگرا: «ارزش ملی مردم» ضربه دیده است

وی تصریح کرد: به موجب دیگر مصوبه این کمیسیون، مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته در قالب وام از طریق صندوق‌های رفاه دانشجویان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی براساس سرانه دانشجویی در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

زارع بیان کرد: اقساط وام‌های مذکور پس از فراغت از تحصیل و اشتغال به کار افراد پرداخت می‌شود، دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی مزکور و فرزندان رزمندگان معسر در اولویت دریافت وام می باشند.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: کمیسیون تلفیق همچنین به منظور ارائه تصویر درستی از ایران مصوب کردند، هزینه کرد اشخاص حقوقی در خصوص تولید و انتشار محتوای فرهنگی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری به زبان‌های خارجی با هماهنگی و تایید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی قلمداد شود.

پیش از این کلیات لایحه بودجه در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده و از ابتدای اسفندماه بررسی جزئیات لایحه بودجه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *